Hem > Okategoriserade > Blixtrar, dunder och nyfödda barn

Blixtrar, dunder och nyfödda barn

Uppe sent, uppe tidigt. Fyra timmars sömn blir en utmaning. En ny dag med två barn som ska manövreras i kombination begränsat med energi.

I går kväll bjöd moder jord på ett åskoväder med namnet Duga. Regnet öste ner och blixtrarna visade upp sig från sin bästa sida. Jag älskar åskan. Helst av allt skulle jag vilja klättra upp i ett träd mitt i skogen. Känna det smattrande regnet likt piskrapp slå mot kinden, känna den speciella känslan av dansande blixtrar för att inte tala om att känna själva dundret som får marken att skaka.

Det värsta åskovädret jag någonsin upplevt var en tropisk art för många år sedan. Jag låg ensam i en bungalow med plåttak. Ovädret befann sig precis ovanför mig och adrendlinkicken som infann sig när åskan svarade direkt på blixtarna var obeskrivlig. Jag vet hur det känns när blixten slår ner för det var precis vad den gjorde denna natt i Thailand för många år sedan. Inte hos mig utan i en lyktstolpe lite längre bort. Vilken smäll.

Ibland när det bjuds på åskväder nattetid brukar jag tänka: ”Nu föds en liten Ronja Rövardotter någonstans på vår jord.” Min vän Petra blev tvåbarnsmamma igår, åskvädret kom dock ett par timmar senare. Dagens oväder har inte den rätta känslan för timing. Stort grattis vännen till den lilla rövardottern.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/08 kl. 11:49

    Min moster har blivit träffad av blixten. Det hände när hon och min mamma var små och skulle springa in i huset, undan ovädret och precis när hon klättrar uppför trappan in till huset så träffades hon. Hon har ett stort mörkt märke i svanken efter det.

  2. 2010/08/08 kl. 19:49

    Tack sötnos! Ja, jösses vilket väder vi fick skåda igår kväll från plan 9 på BB sthlm. kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

