Hem > Okategoriserade > Gummistövlar

Gummistövlar

Tänk att det har blivit så trendigt med gummistövlar! Ett utomordentligt funktionsplagg som gör succé på catwalken. Jag tycker om det. Förr fanns det bara militärfärgade, nu finns det gummistövlar i alla världens olika färger, mönster och prisklasser. Ännu ett sätt att uppvisa status och medvetenhet på.

I våras var jag i valet och kvalet om jag skulle slå till på ett par Hunters. Wow! Rolls Roystövlan för drygt 2000 kr. Men så gick jag förbi ”Din Sko” och hittade en röd stövel med snörning för 300 kr. Stövlarna passade perfekt och funkade bra tills häromdagen då jag märkte att de läckte.

Nu står jag återigen utan gummistövlar. Hittade ett par fina inne på Skovision som jag köpte men gick tillbaka för att byta färg. Från turkost till gult var tanken. Men då ramlade jag över ett par jeans från Koola Anna som satt bra. Eftersom jag är en Kool Anna och eftersom byxorna satt bra beslöt jag mig för att ta dem istället. Den som inga byxor har, ni vet… Då spelar det ingen roll om man har gummistövlar på fötterna eller ej.

Jag är fortfarande sjukt sugen på Hunters men kan inte riktigt ge en bra motivering till varför jag skulle köpa dem. Ni som har ett par, hur känns det att betala 2000 kr för ett par gummistövlar? Är det värt det?

Update: Jag har redan hittat massvis av motiveringar till varför jag skulle köpa dem.
1. Jag behöver ett par gummistövlar
2. Jag tycker de är snygga
3. Jag har råd
4. Jag kommer alltid kunna ha dem
5. Spelar ingen roll om det finns gummistövlar för 50 kr på ÖB om det är dessa jag vill ha. Det kommer alltid finnas billiga och dyra saker. Varje enskild individ bestämmer själv vad de vill spendera sina pengar på.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/09 kl. 13:15

    Låter som att du redan har bestämt dig!;)

    • 2010/08/09 kl. 14:59

      Inte riktigt men nästan. 🙂

  2. Purvi
    2010/08/09 kl. 13:58

    Hunters är mkt mkt billligare i Storbritannien. Jag vill oxå ha ett par. Vi kan väl beställa ihop om du vill.

    • 2010/08/09 kl. 14:58

      Absolut. Säg till när du beställer. Kram!

  3. 2010/08/09 kl. 17:16

    Säger som Purvi, köp från UK. Jag köpte mina Hunters från en brittisk butik via Ebay. DE kostade 700 istället för det dubbla

    kram

  4. N
    2010/08/09 kl. 20:56

    Jag köpte dessa i våras:
    http://yummymummy.blogg.se/2010/april/hunter.html

    Vet inte vilken modell du är sugen på men mina gick på typ 1200 tror jag. Min motivering var:
    ”Jag ska ju hänga så mkt i parken med barnen …och det vore kul att vara varm om fossingarna och känna sig snygg fast man är hemma och är sunkmorsa….”

    Kör på´t !

  5. 2010/08/09 kl. 22:14

    hej anna! jag har samma som länken ovan och betalade 699 för dom på vinåkers factory outlet nära vårt lantställe. jag älskar dom, och än mer pga av priset 🙂
    ingen andrasortering eller defekt. fanns i svart, röd, brun, lila, silver och de är matta, inte blanka.
    kram ulrika

  6. 2010/08/09 kl. 23:52

    Jag har ett par rosa från MAXI för 199:- som jag älskar. Just 2000 för ett par gummistövlar känns som bortkastade pengar, vet inte varför jag tycker det om just gummistövlar. Jag köpte ju en cykel för 4200 och det om något är ju något knäppt när man kan hitta cyklar för en tusing på Blocket liksom. Så jag är rätt inkonsekvent. :)D Men Ebay tipsades jag om angående Hunter också.

  7. Emilia
    2010/08/12 kl. 10:18

    Jag tycker absolut Du ska köpa Dig ett par Hunter. Jag köpte ett par Hunter original Tall Black i våras – tyckte då precis som Du att det var dyrt för ett par gummistövlar – men efter att ha gått i dem hela sommaren – t.o.m. på stan och på jobbet – kan jag garantera – de är mer än värda sitt pris!!!

  8. Marie
    2010/08/12 kl. 16:54

    Jag har ett par från Maxi, köpta för ett par år sedan, och de funkar superbra! Billiga dessutom =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

