Hem > Mammaliv > Knäckehäxans dotter

Knäckehäxans dotter

Att bo i ett knäckebrödshus är kanske inte min våta dröm, men jag kan erkänna att det skulle vara lite speciellt. Jag älskar knäckebröd. Falu Rågrut är favoriten med jag testar nya sorter lite då och då. Nu senast en sort som heter Solruta.

Eftersom Lovi har bestämt sig för att aldrig gapa när jag ska mata henne har jag nu börjat ge henne en skiva knäcke varje matning. Knäckebröd för bebisar kan jag varmt rekomendera. Majskrokar blir geggiga och försvinner i ett nafs, kex likaså medan knäckebröd består. Det håller verkligen hur länge som helst! Varje gång hon ska ta sig en tugga är jag där med skeden. Sluta jiddra, börja trolla!

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/08/10 kl. 18:35

    Haha.. Åter igen.. Det märks att vi är i samma skede i livet!

    Knäckebröd är rena rama superkuren. Igår drog ja upp en nyvaken Lula, satte henne i vagnen, en halv knäckeskiva i handen å sen kudne jag utan problem promenera den timmen de tar att gå till syrran. Inte ett knyst sa hon. =)

    Perfekt för kliande tänder också.

    MAjskrokar avskyr jag, just av den geggiga anledningen.

  2. 2010/08/10 kl. 20:47

    Jag ÄLSKAR det reklamen.
    ”Sluta jiddra, börja trolla” har blivit lite ett standarsuttryck för mig.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

