Hem > Okategoriserade > Mousserat vin ligger högt på min lista

Mousserat vin ligger högt på min lista

Jag hade inte gjort något för att förtjäna det, men igår kväll ställde älsklingen till med fest. En kärleksfest för oss två. Vi åt gott och drack gott. När han nattade barnen åt jag Ben&Jerrys samtidigt som jag bläddrade i senaste numret av Damernas Värld.

Tanken var att vi skulle gå till Nytorget efter middagen. För att titta på folk och njuta. Men vi blev så trötta efter all mat, dessutom var det midnattsloppet och eftersom löparna rundade vårt hus kändes det lite jobbigt att ge sig ut. Istället vek vi tvätt och tittade på The Sopranos.

Innan vi somnade igår bestämde vi oss för att äta frukost i Nytorgsparken idag. Vi gör så ibland. Tar med frukost, kaffe, barn, DN och en filt. Sedan är det parkhäng för hela slanten. Mycket uppskattat om man har barn som aldrig får nog och vill gå hem. Efter fyra timmar är det motiverat att ta farväl av sandlådor och klätterställningar.

Jag önskar er alla en skön och lagom slapp söndag.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Anne
    2010/08/15 kl. 9:57

    Hahaha – Midnattsloppet ja – en historia för sig. Jag bor på Hornsgatan och hade tänkt ligga i soffan med en bok i går kväll efter middag på kvarterskrogen men hade glömt bort vad som skulle ske utanför min enkla boning. Efter att i 2½ timme haft en sambaorkester utanför mitt stängda fönster ( 29 graders värme) var jag svettig, arg och hade huvudvärk. Känner mig en smula gnällig men hade spetsat såååå på ett läsmaraton i soffan för det var längesedan och jag hade/har liksom brist på läsupplevelser just nu.
    För att inte bara gnälla vill jag tala om att jag hittade din blogg via Septemberflikkans och att jag gillar den skarpt! Tycker om ditt sätt att skriva och att du är så generös med att dela med dig om vad du tycker och känner. Rubriken Arga mamman går till Nytorget tex – fick mig att le stort.
    Kram

    • 2010/08/16 kl. 12:03

      Hej Anne!

      Vad glad jag blir av kommentarer som denna. Tack för att DU delar med dig. Välkommen hit, hoppas du kommer trivas. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

