Hem > Mammaliv > Hur fördelar andra småbarnsmammor sin tid?

Hur fördelar andra småbarnsmammor sin tid?

Jag har haft fullt upp idag, trots att jag inte gjort något speciellt. Eller förresten. Jag har tvättat, handlat mat, lagat mat, matat bebis, bytt blöja på bebis, diskat, hämtat på dagis, gått förbi telefonbutiken och hämtat ut mitt nya headset, köpt en vattenmelon, fotat blommor på uteplatsen, ringt ett par viktiga samtal och slösurfat lite på nätet… 

Om jag kanske skulle försöka se till det jag faktiskt gjort, istället för att se till det jag inte har gjort. Då skulle jag nog känna mig lite mindre slappmamma.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/08/16 kl. 17:08

    Du har ju gjort massor av saker idag! Mycket mer än vad jag har gjort och jag har inte ens några barn att ta hand om..

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

