Hem > Okategoriserade > Det är vid dödsfall korparna uppenbarar sig

Det är vid dödsfall korparna uppenbarar sig

Mannen som dog hade inga anhöriga. Hans föräldrar var döda sedan många år tillbaka, likaså hans bror och det fanns ingen partner eller nära vän i hans liv. Han var helt ensam. När jag fick reda på vad som hänt, ringde jag folkbokföringen och tog reda på vem som var hans närmsta släkting. Hans avlidna bror har två vuxna barn. Jag ringde deras mor och berättade vad som hänt.

Egentligen har jag inget med deras liv att göra, men hon har ringt mig ett par gånger nu och försökt förklara hur mycket han betydde för henne och hennes barn. Jag ska inte säga eller göra något elakt, men som i detta fallet när det förmodligen finns ett rejält ARV att plocka ut börjar jag förstå människans natur. Det är lätt att bry sig och tycka om en levande människa, men det måste vara ännu lättare att göra det när personen i fråga är död. Mannen som dog levde ensam och dog ensam. Inte en jävel brydde sig om honom. Ibland hatar jag mänskligheten.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

