Hem > Mammaliv > Jobbiga föräldrar sluta sök bekräftelse genom era barn!

Jobbiga föräldrar sluta sök bekräftelse genom era barn!

Ibland känns det som om jag är den enda mamman på jorden som inte dyrkar marken mina barn går på. Allvarligt talat så är jag inte ett dugg intresserad över hur andras ungar sovit, ätit, skitit, gjort fina framsteg med tal och motorik.

När ska föräldrar inse att deras gullegrisar är gullegrisar i just deras ögon och ingen annans? Varför söker man bekräftelse via sina barn? Jag fattar verkligen inte grejen.

/ en som idag tillbringat lite för många timmar i parken

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/08/20 kl. 16:37

    Haha! Det där känner jag igen. Speciellt föräldrar som hela tiden jämför sina barn med andra och alltid ska berätta att deras barn var först och bäst på allt😛

  2. blondie
    2010/08/21 kl. 8:43

    Den dyrkan tar slut då trotsåldern börjar på allvar😉

    Ok, kanske inte. Statusjakten fortsätter med barnen. Föräldrarna kämpar förtvivlat med att barnen ska vara tidigast med allt. Reflekterade kort över att alla barn på 2 år på Zs dagis är blöjfria medan mina kompisars barn i skånde slutade med blöjor då de var fyllda 3. Nästa grej är att lära sig att läsa och skriva, sen kommer skolprestationer och hur duktig man är på idrott. Sen kommer det vilken universitetsutbildning ens barn går på, vilket jobb de får, vart de bosätter sig, vem de gifter sig med, hur ens barnbarn utvecklas och så småningom presterar…

    It never ends…

    • 2010/08/21 kl. 22:43

      Jag vet Blondie! Helt sjukt!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

