Hem > Okategoriserade > Vissnade blommor på en grav och likdoft i ett gammalt hus

Vissnade blommor på en grav och likdoft i ett gammalt hus

Jag drömmer sorgliga drömmar just nu. Jag tänker mycket på den ensamma farbron. Jag vet inte varför jag tagit hans död så hårt. Kanske för att jag själv lever ett rikt liv omgiven av människor som tycker om mig och som bekräftar mig. Kanske för att jag bryr mig lite extra om trasiga människor. Jag inbillar mig att hans ande är här för att vittna om att andra sidan lever upp till förhoppningar. I min ensamhet när ingen ser på viskar jag: Visa dig! Spöka lite för mig så jag vet att du har det bra. Vid ett tillfälle välte en hög med böcker på mitt skrivbord. Vid ett annat tillfälle trillade en jacka ner från en galje i hallen. En tillfällighet för vissa, ett tecken för mig.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/20 kl. 10:42

    Vackert skrivet! Fick lite ont i hjärtat! Du verkar vara en öppen och empatisk människa.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

