Hem > Okategoriserade > Röda läppar säger mer än tusen ord

Röda läppar säger mer än tusen ord

Jag älskar röda läppar. Det är så himla snyggt och jag blir glad av att se kvinnor med röda läppar. Rött piffar upp. Mitt röda favoritläppstift kommer från Laura Mercier och är spårlöst försvunnet sedan en tid tillbaka. Jag har letat mig fördärvad men utan framgång.

Det är svårt att hitta en bra röd nyans som passar. Den icke invigda kanske tror att det bara är att grabba tag i vilket rött läppstift som helst. Jag kan nu efter mycket provande dementera det. Ska man hitta rätt nyans gäller det att man är ihärdig och att man har tålamod. Är man brunett är det fint med gul ton i det röda är man åt det blonda hållet kan man ha en kallare nyans med lite blått i. Nu har jag äntligen hittat en värdig ersättare till mitt försvunna Laura Mercier. Flamenco no 12 från Clinique passade perfekt. Voila.

Jo, en sak till…
Om det inte är för mycket begärt skulle jag vilja be er att ”gilla” inlägget jag skrev om varför jag undviker dieter. Jag har fått så fin respons av er läsare och önskar att budskapet kunde nå ut till fler. Gilla gärna på ”gillaknappen” vid inlägget och mer än gärna på bloglovins ”gillaknapp.”

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/23 kl. 14:27

    Fin blogg du har! Kram

  2. LADY DAHMER
    2010/08/24 kl. 8:49

    jag är en av de där som ser förbannat snygg ut i alla röda nyanser. Varma, kalla, orangea, vinröda och allt mellan.

    fan, jag ser förbannat bra ut i bruna och rosa nyanser också.

    Favvo är svart dock. Ett tunt lager så att det liksom blandas med läpparnas egna färg.

  3. 2010/08/24 kl. 12:58

    Låter helt underbart! Jag vill se ett par målade läppar nästa dejt. För den delen är du förbannat snygg utan spackel också. Bara så du vet.

  4. LADY DAHMER
    2010/08/24 kl. 13:20

    …… fast jag avskyr att ha läppstift på mig.

  5. 2010/08/25 kl. 14:50

    Ha, jag hade minsann Flamenco 13 från Clinique när vi gifte oss! Prima klarrött & skitsnygg! =)

    • 2010/08/26 kl. 19:27

      Min sambo klagar på att han inte kan pussas när jag har det. Men hallå? Tänk vad röda läppar kan åstadkomma. Vilken magi, från att inte pussas hela tiden till att vilja pussas hela tiden. Bara för att läpparna är röda. 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

