Hem > Okategoriserade > Vitkål 2.90 kr/kg

Vitkål 2.90 kr/kg

Denna vecka säljer Ica Supermarket vitkål för bara 2.90 kr/kg. Jag köpte ett huvud för 5 kr. Ibland kostar vitkål närmare 20 kr/kg och då blir det genast dyrare.

Ikväll äter vi stuvad vitkål med falukorv. Innan veckan är slut blir det kålpudding, det gäller att ta vara på det säsongen har att erbjuda.

Har ni några andra tips på vad man kan göra med vitkål?

Kategorier:Okategoriserade
  1. Ida
    2010/08/23 kl. 17:27

    Vitkål används med fördel enbart i en sak: Pizzasallad! ok, kanske coleslaw funkar. men annars äter jag inte kål alls….

    Billigt, dyrt eller mitt emellan. Never.

    Jag rekommenderar rödbetor som är hyfsat billigt, absolut säsong nu! Med chevre, valnötter och honung, blir det en fantastik god, mättande och supersmaskig middag/lunch/mellis. Ja, det är så gott att man kan äta det flera ggr innan man tröttnar 😉

  2. 2010/08/23 kl. 17:37

    Alltså, vitkålssallad är så gott! Brukar ha i lök, morötter, gurka, tomat och majs också. Så himla gott. Vitkål är så tacksamt för ett huvud räcker ju forever.
    Jag hittade blomkål för 9:90 igår. Också hyfsat 🙂

  3. 2010/08/23 kl. 17:40

    Vill du gå på Polarn och Pyrets pressfrukost med mig? Vi får se höstens och vinterns kläder före alla andra 😉
    Nästa tisdag är det… säg till så snart som möjligt för jag måste anmäla oss i så fall!

  4. Anne
    2010/08/23 kl. 17:54

    Riven tillammans m lingonsylt till blodpudding! Om man nu gillar blodpudding förstås 😉

  5. 2010/08/23 kl. 19:24

    jag brukar blanda i vitkål i ”vanlig” sallad, då blir den matigare och lite roligare än att bara ha grönsallad i.
    Ett annat tips är Ica maxi som säljer Jonagold äpplen för 1kr/kg! Det är ju sjukt billigt =D

  6. 2010/08/23 kl. 21:09

    Kålsoppa..Här i Hudiktrakterna är det snart dags för marknad, å då är det lite av en tradition att göra/äta kålsoppa…
    Gott i höstrusket, för det brukar nästan jämt vara dåligt väder när det är marknad i Hudik 😉

    Gillar din blogg förresten 😀

  7. Annagail
    2010/08/23 kl. 23:34

    Jag säger bara – SHIIIIIIIIT vad ni kommer prutta!! 😉

  8. Hanna
    2010/08/24 kl. 9:26

    Skär i klyftor och koka i lättsaltat vatten. När den kokat i ca tio minuter är den klar… pressa över lite citron och lägg på en klick smör.

    Smaskens istället för potatis till vad som helst.

  9. 2010/08/24 kl. 13:57

    Coleslaw är en härlig klassiker, funkar bra med mycket yogurt i istället för majjo om man vill hålla ner fetthalten lite.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

