Hem > Okategoriserade > Lössläppta och sexuellt frigjorda svenskar

Lössläppta och sexuellt frigjorda svenskar

Vi har verkligen ett rykte om oss ute i stora vida världen. Ungefär som att det är vedertaget att var och varannan tysk är porrstjärna har vi svenskar en nakenstämpel på oss. Underbart tycker jag.

I dagens DN finns en intervju med Alexander Skarsgård. Han tycker att amerikansk press är jobbig när de fokuserar så mycket på hans nakenhet.

”Jag säger bara att jag är svensk. Då garvar de och så kan man gå vidare.”

När jag reste runt i Australien träffade jag en irländsk tjej som jag hängde med ett tag. Hon blev förskräckt när jag bytte om i vårt gemensamma rum. Observera, det var bara vi två och jag blottade ett bröst eller två. Själv gömde hon sig bakom en garderob. Löjligt tycker jag, men hon var ovan. Hade aldrig sett sin mamma avklädd heller.

Ärligt talat bryr jag mig inte om nakenhet. Herregud, är man på stranden eller i badhuset och byter om vad spelar det då för roll? Jag brukar resonera som så att har man aldrig sett ett par fläskiga lår med celluliter, jamen då är det kanske på tiden. Jag önskar att alla människor kunde ha ett mer avslappnat förhållande till sin kropp. Komplex är så postmodernt.

Är du nakenfis?

Glöm inte bort att ”gilla” på bloglovin.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/24 kl. 8:57

    Japp, en nakenfis här. Komplex hör till det förgågna.

  2. TC
    2010/08/24 kl. 12:30

    Tycker inte riktigt din rubrik passar ihop med texten =)

  3. 2010/08/24 kl. 12:58

    @Tc: Man vet aldrig var inläggen slutar 🙂 det börjar med ett syfte och mynnar ut i något helt annat. Jag är benägen att hålla med dig, men syftet var att rubriken skulle flagga för vad amerikanarna tycker om oss svenskar. Vad skulle du vilja döpa inlägget till istället?

  4. h.
    2010/08/26 kl. 17:43

    jag är en nakenfis.
    jag var på studentresa och en natt sov jag och min pojkvän och en kompis ihop (hade satt ihop en dubbelsäng och en enkelsäng så inte riktigt ihop) haha. ialla fall hade jag bara trosor på mig och min kompis kunde inte förstå att jag vågade gå barbröstad framför både henne och min pojkvän. Jag tänkte inte ens på det 🙂

    • 2010/08/26 kl. 19:20

      Jag vet inte vad fördelen med att vara pryd är. Däremot vet jag att det är befriande att inte behöva gömma sig vad man än ska göra. Hur jobbigt är det inte att trixa med våta badkläder under en handduk? Sedan kan jag på ett sätt förstå din väns reaktion. Är ni nära vänner borde hon känna till att du är nakenfis och då är det inte så konstigt, men är det än ”bekant” så kanske man ska känna av stämningen lite innan man boobflashar. Vissa människor har svårt för nakenhet. Tyvärr.

  5. Ida
    2010/08/27 kl. 20:37

    Hahaha, Celluliter, människans bästa vän!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

