Hem > Mammaliv > Min näsa

Min näsa

Nio månader låg han i min mage och när han kom ut såg han helt annorlunda ut än vad jag förväntat mig. Likaså var det med henne. Vart tog mina färger vägen? Försvann de för gott ur den nya genetiska uppsättningen? Lovi har blå ögon. Toddo har grågrönaktiga. Mina är bruna. Båda barnen har ljusbrunt hår med lite guldinslag. Jag har brunt.

I nio månader knallar man runt med en ny människa i magen. Jag trodde verkligen att det skulle ploppa ut två miniapor. Men det gjorde det inte.

Alla sover förutom jag. Jag betraktar min familj. Lovi ligger sked med sin pappa och plötsligt ser jag! Hon har min näsa! Jag vänder mig om och tittar på Toddo. Även han blev tilldelad en apnäsa. Trots två graviditeter, förlossnigar och två barn känns det hela surrealistiskt. Tänk att det är jag och älsklingen som gjort det där. Skapat två helt nya människor som lever och lär. Detta med min näsa.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/08/27 kl. 7:36

    Sånna fina näsor de måste ha

  2. 2010/08/27 kl. 15:57

    Vad söt du är!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

