Hem > Okategoriserade > Joel

Joel

Joel sitter bredbent på en bänk inne på försäkringskassan. Han höjer knäna upp och ner. Bredvid honom ligger en tygpåse prydd med blomtryck. Han köpte den på en marknad när han semestrade i Bulgarien för ett par år sedan. Han och frun firade 30 års äktenskap där. Joel rättar till glasögonen och tittar på sin kölapp. Det är tjugotre köande före honom. Han korsar benen och lutar sig bakåt. Han sätter sig bredbent igen. Tar fram en tidning och en blyertspenna från den blommiga tygpåsen. Joel korsar benen igen och försöker hitta lösningen på sudukot han kämpat med det senaste dygnet. Kön tickar på men han märker det knappt. Han är som förtrollad av sudukut. I sudukuvärlden är han härskare och han ser varje felprovad siffra som ett nederlag. Innan det äntligen blir hans tur att få tala med en handläggare lyckas han finna den rätta kombinationen. Detta ger honom en kick. Mitt i lyckoruset bestämmer han sig för att leva en dag till.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/29 kl. 12:05

    Det där påminner mig om en nära anhörig, men han bestämde sig en dag för att avsluta 😦

    Jag skriver egentligen till dig av andra skäl, jag har nominerat dig en beautiful blogger award på min blogg. Vi känner ju inte varandra personligen, men jag tycker om din blogg mycket och därför finns du med här: http://pysiz.blogspot.com/2010/08/tack.html

    Du får självklart göra vad du vill med awarden 🙂

    Ha en fin dag, kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

