Hem > Okategoriserade > Barnen och familjen är inte mitt allt

Barnen och familjen är inte mitt allt

Jag sitter i tvättstugan och njuter till ljudet av centrifugen. Inga gråtande barn så långt hörseln kan nå. Jag slappnar av och tar ett djupt andetag.

Det är inte så att jag inte älskar min familj. Det är snarare så att jag älskar mig själv och behöver utrymme för att må bra. I natt när Lovi lekte att mina bröst var en kombinerad klösbräda/bitring ledsnade jag på att försöka somna om. Jag satte mig framför datorn och slösurfade. Linda Skugge gick till attack mot Maria Sveland och tyckte det var märkligt att Maria njöt av att vara ensam och fri från barnen varannan vecka. (Hon är nyseparerad)

Allvarligt talat Linda! Bara för att jag är mamma betyder det inte att jag vigt mitt liv och sålt min själ. Jag är den jag är trots att mitt liv berikats med en sambo och två kärleksbarn. Är det tabu att inte alltid prioritera barnen i första hand?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/01 kl. 20:16

    asså jag är ju en sån där prettomorsa som tycker att man ska ge allt för sina barn. leva för dem. uppoffra sig och bita ihop.

    Men fan va skönt det är att slippa kräken ibland. Jag skulle tycka det var asskönt att få en dag i veckan helt utan ungar. Två t.o.m. Fast sen skulle jag nog börja sakna dem. kanske.

    det tror´jag även Linda tycker. fast hon vågar inte erkänna det

  2. 2010/09/01 kl. 20:58

    Ja ibland måste man bara få slippa att vara mamma.
    Idag har jag haft en sådan stund då jag jobbat.
    Jäklars va mkt trevligare mamma jag var när jag kom hem.

  3. 2010/09/01 kl. 21:35

    du, jag har fixat barnvakt på lördag. (apropå att slippa kräken ett tag) — så mingel? Haru snackat med Rosmarie? Ska hon gå?

  4. 2010/09/01 kl. 22:33

    Tycker det är självklart att man faktiskt måste få prioritera sig själv ibland. Hur ska man annars orka vara en kul och bra morsa resten av tiden? Jag njuter också av att inte alltid vara fastetsad med mina barn. De flesta behöver nog tid själva ibland vare sig det är från sambo eller barn.

    Hade tänkt ringa dig idag och boka in en fika men jag insåg att jag ännu inte vet hur N´s dagistider kommer att se ut. From nästa vecka går han 25 timmar på dagis. Återkommer så snart det är bestämt. hur går M förresten?

    kram

  5. 2010/09/01 kl. 23:03

    asså va fan.. vet du hur många anna det finns på facebook eller. du får hitta mig. natashja blomberg.

  6. 2010/09/02 kl. 11:32

    Wörd Anna!

    Jag älskar mina barn till döds men jag älskar inte att alltid alltid vara med dem. Det är ju därför man oftast är två om att göra dem. Man kan DELA 😉

  7. blondie
    2010/09/02 kl. 13:12

    Instämmer till fullo! Jag är inte bara mamma, jag har även en massa andra roller…

  1. 2010/09/04 kl. 23:26

Kommentera

