Hem > Mammaliv > Jag orkar inte vara din snuttefilt mer

Jag orkar inte vara din snuttefilt mer

Efter ett evigt snuttande och sugande har jag nu gett upp. Min dotter har förvandlat mig till en kombination av snuttefilt, napp, bitring och värmedyna. Jag orkar inte. Nu får det vara nog. Från och med nu tänker jag sluta att nattamma. Aldrig mer barn i sängen. Det är mitt territorium och jag måste få min skönhetssömn för att fungera som människa.

Detta är en av de få vakennätter jag haft med Lovi och därför känns det lite småaktigt att klaga. Men det struntar jag i. Innan min och Lovis tvåveckors långa förkylning slog till somnade hon i egen säng. Det fungerade bra, fram tills vi blev sjuka. Nu är det lilla flickabarnet som en igel på mig och det funkar inte att ha en frustande sugfisk vid bröstet jämnt och ständigt. Efter att ha varit öppet dygnet runt meddelar jag härmed att mjölkbarens öppettider ändras med omedlbar verkan.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/09/01 kl. 9:49

    Ååå jag som inte vill nått hellre än att Ville ska ligga tätt intill mig. Men nu var det flera nätter sedan jag hade honom över på min sida. Han ligger igell med far sin och jag ligger kall och ensam… snyft

  2. 2010/09/01 kl. 16:40

    Jag förstår dig. Har själv övervägt att bara erbjuda sent kvällsmål.. Men vet inte om min är lite liten ännu. Hon är strax 4 månader. Men berätta gärna hur det går..

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

