Hem > Okategoriserade > Lite trasiga och knasiga

Lite trasiga och knasiga

”Att va´söta men lika som bär vad är det att ha? Lite annorlunda är inget fel att va´. Om man är av en annan sort, varför ska man kastas bort? Lite trasiga och knasiga är vårt trasdocksgäng.”

Tittade ni på ”Trasdockorna” när ni var barn? Jag gjorde det och signaturmelodin ploppade plötsligt upp i mitt huvud när jag fick se Tittis fina trasdockor. Visst är hon duktig! Titti funderar på att sälja dem men har fått prestationsångest: 

 

Vilka sömmerskor det finns därute. Och vad taffliga mina trasdockor ser ut i jämförelse med fodrade omlottkoftor och perfekta sömmar. Mina trasdockor. Sneda och vinda. Känns inte så roliga att sälja mer. Känns inte tillräckliga längre. Fan. Varför blir det alltid såhär.

Nu tycker jag att vi alla ska peppa Titti så hon vågar göra slag i saken.  Kom igen!

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/01 kl. 12:58

    Åh, jag kommer ihåg det barnprogrammet. 🙂 Jag älskade det när jag var liten. 🙂

  2. 2010/09/01 kl. 13:08

    Vad söt du är!

  3. 2010/09/01 kl. 18:12

    Jag älskade trasdockorna! 😀 Åh!

  4. 2010/09/02 kl. 7:06

    Dom var ju jättefina!!!!! Och trasdockor SKA vara lite sneda och vinda 😀

  5. 2010/09/02 kl. 11:34

    Grymt fina!

    Jag skulle LÄTT köpa en till Elvira!

    Hon har inga dockor just för att de alltid är så vansinnigt rista, men dessa är ju underbara.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

