Hem > Okategoriserade > Tabu

Tabu

För ett par år sedan deltog jag i en filmtävling. Hela idén gick ut på att skriva manus, regissera och klippa ihop en kortfilm på 24 timmar. Ämnet var ”Tabu”. Min kortfilm handlade om en vuxen kvinnas kärleksförklaring till en man som förgripit sig på henne i yngre år. Läskigt värre, men ett vinnande koncept. Av femhundra deltagare blev jag en av de tolv nominerade. Av dess tolv var det bara jag och en annan deltagare som var av kvinnligt kön. (Filmmarknaden är överrepresenterad av män)

På den tiden spelade jag teater och en av killarna i min teatergrupp var en härlig japan som jag blev god vän med. Jag fick precis ett mail från honom. Tydligen är den 35 grader varmt i Tokyo just nu och han längtar tillbaka till kalla Sverige. Mailet fick mig att tänka tillbaka på den där hösten då jag kom på delad tredjeplats i en filmtävling. Vinnaren fick en resa till Hollywood. Tvåan fick en gangsterdator och treorna fick nöja sig med äran.

Två veckor efter tävlingen var jag och älsklingen ett officiellt par. Vi åkte på kärlekssemester till Cancun i Mexico. Där drack vi frozen marguaritas, åt tacos och gjorde barn. Så kan det gå.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

