Hem > Okategoriserade > Andra bönor

Andra bönor

Ni som känner mig vet att jag är en obotlig latteromatiker. Det finns få saker som kan få mig att må så bra som en perfekt skummad latte. För mig är det livskvalité. Eftersom jag är lite utav en lattenörd är det sällan jag provar något nytt. När jag beställer min latte vet jag vad jag vill ha och får jag det inte, då begär jag en ny. Detta gör mig till en baristas mardröm. En jobbig människa som ställer orimligt högra krav. Men det är med rätt. Ska jag betala 20-38 kr för en dryck att njuta utav, anser jag att det ska hålla en viss kvalité.

I början på sommaren slog en mysig liten kaffebutik upp dörrarna  i mina hoods. Joen och Johanna som driver stället är två passionerade kaffeälskare som genom butikens spännande kaffesortiment får oss vanliga lattesvenssons att flämta av förtjusning. Är man ute efter goda bönor, kan jag varmt rekomendera kaffebutiken Andra Bönor. Idag när jag beställde dagens latte fick jag höra att de precis börjat ha morgonöppet. Har du vägarna förbi Ringvägen 145 kan jag varmt rekommendera dig att smita in och beställa morgonkaffet där. Du kommer inte ångra dig, du kommer bli beroende. En annan sak som är värd att nämna är det överkomliga priset. En liten latte kosytar 15 kr, en stor latte kostar 20 kr.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:,

Kommentera

