Hem > Okategoriserade > En mycket viktig fråga som berör mitt skrivande

En mycket viktig fråga som berör mitt skrivande

Som ni kanske märkt tjatar jag till och från om att jag ska skriva en bok osv. När jag inte bloggar skriver jag eller insuper atmosfärer för att ha något vackert att skriva om. Jag har precis lagt två skrivprojekt åt sidan och har istället påbörjat ett tredje. Nu jäklar ska det skrivas bok.

Jag är helt seriös, detta är på riktigt. Det kommer att bli en bok, det lovar jag er. Nu undrar jag, tror ni att jag kan skriva boken här i bloggen? Jag skulle tycka det var ett fantastiskt roligt experiment. Ni skulle kunna risa och rosa, komma med förslag och synpunkter. Vad tror ni om det? Skulle det vara intressant att läsa?

Har ni läst mina miniberättelser? Den första om pudelfrisshåriga Fernando och den andra om Joel som levde för sitt suduko. Vad tyckte ni om historierna? Allt som ligger under kategorin ”Apan skriver som pennan glöder” är fiktion. Jag skulle verkligen uppskatta ett gensvar på detta inlägg.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/03 kl. 23:10

    Jag skulle definitivt tycka det vore roligt om jag fick läsa din bok här 🙂 Jättebra idé!

  2. 2010/09/03 kl. 23:11

    Absolut, jag läser gärna!
    Funderar t.om själv på att knåpa ihop något – man har ju varit med om en hel del saker som säkert är kul för någon, om inte mig själv och min avkomma! Det finns ju en hel del känslor och funderingar inombords som säkert bara mår bra av att luftas!

    För nåt år sedan, i p3, gjordes en bok efter läsarnas önskemål där man själv lade till texter och som så småningom bands ihop till en komplett bok. Kul idé.

  3. 2010/09/03 kl. 23:55

    Svar: Ojdå… Ja, nu är det kallt! Fantiserade lite om vinterjackan idag när det blåste som värst… 😉
    Ja, jag har hört det. Piercade mig på east street piercing och de var också väldigt bra. 🙂 Så jag har höga förhoppningar.. 🙂
    Måste också säga att du är väldigt vacker och det är starkt av dig att ha gått ner i vikt och fortsätta med det, det kan ju vara svårt.. (Menar absolut inget illa med det, typ att man inte ”får” vara överviktig, är själv det. Men du verkar stolt över det och verkar må bättre.)

  4. 2010/09/04 kl. 7:34

    Jag älskar hur du skriver, det var därför jag fastnade för din blogg. Så jag tycker att det låter som en underbart bra idé!

  5. 2010/09/04 kl. 18:21

    Stephen King säger: Skriv med dörren stängd, skriv om med dörren öppen. Han borde veta, eller hur?

    Men samtidigt är det lätt för honom att säga, som blir läst och älskad och hyllad och drar in pengar. Vi som än så länge bara skriver vill också bli älskade, hyllade och dra in pengar vi med, och då är det lockande att ”läcka” en snutt eller två till höger och vänster. Jag gör det, alla gör det. Men vi borde inte.

    Jag säger: Lyssna på Stephen King, och läck lagom mycket. Texten skall kunna stå för sig själv när du släpper den. Vi släpper ju inte ut våra barn i livet innan de är färdiga för det, eller?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

