Hem > Okategoriserade > Andra bönor

Andra bönor

Ibland känns livet så fånigt inrutat. Jag är verkligen en i mängden. Svenssonlivets neonskylt blinkar retsamt ovanför mitt huvud. Faktum är att jag gillar det. Jag lämnar på dagis. Jag går min lilla sväng. Jag hejar på grannar. Jag spanar in nyheter i butikers skyltfönster. Jag beställer en latte eller två beroende på var jag befinner mig. Jag drömmer mig bort.

Om du fortfarande inte druckit en perfekt skummad latte från andra bönor tycker jag att du ska se till att göra det. I dina öron låter det kanske märkligt, men i min verklighet är det något utav förmiddagens bästa. Att sitta där utanför och surpla inger någon form av hopp. Jag tänker mycket på boken jag skriver. Jag tillåter mig själv att tro på idéen.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/07 kl. 15:06

    Hihi, jag känner igen mig så väl, förutom att jag inte är något latte-fan då 😉 (Jag föredrar en espresso eller helt vanligt bryggkaffe av god kvalitet jag)

    Det är inte alltid fel att känna sig som en svensson, ibland är det rätt mysigt. Jag går min lilla sväng och hälsar på grannarna på den andra kusten. 🙂

  2. 2010/09/07 kl. 16:46

    Jag tror också på din bok. Du skriver otroligt bra Anna!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

