Hem > Okategoriserade > Livet är skört

Livet är skört

Jag träffade en mamma idag, en mamma som förlorat sin son i cancer när han var 1 år och 7 månader gammal. Hennes son skulle ha fyllt 3 år i lördags. Vi sågs på eventet ”We R Family” inne i stan idag. Jag var där tillsammans med Bambi. Ett roligt event som jag hade tänkt blogga om, men just nu efter att ha besökt Sofis blogg känns allt bara fruktansvärt ytligt.

Vaddå? Ska jag slänga ihop en rad om hur trevligt det var eller om vilka fina grejer vi fick med oss hem? Ska jag skriva om att ungen som medverkar i nya Pampers reklamen är jättegullig eller om att Ann Söderlund som var konferencier är en kvinna som jag tycker väldigt bra om? Nej, jag ska inte skriva något. Jag ska stänga ner datorn, krypa ner i sängen hos mina sovande barn och älska dem lite extra mycket. Jag ska viska snälla saker i min älsklings öra och be en stilla bön till någon allsmäktig att vi alla får fortsätta leva friska liv.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/08 kl. 23:54

    Tack för att du skänkt en tanke åt ”oss”.

    Hoppas att vi ses igen, nu när vi vet vilka vi är, menar jag =)

    Det är inget fel med ytliga ord om man även har plats för djupare tankar i själen och fullt med kärlek till dem runtomkring…

    Ha det super gott och krama om dina små=)

    /Från mig som trots allt, också är ytlig ibland…

  2. Linda
    2010/09/09 kl. 9:53

    Fint skrivet. Blir väldigt rörd!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

