Hem > Okategoriserade > 911

911

Jag läste en gång för länge sedan att Al Quiadas terrorattack var minutiös planerad. Dådet skulle absolut ske den 11 september. Detta för att märka amerikanarna för evigt. Genom att lägga beslag på nödnumret 911 kommer alla som någongång ringer räddningscentralen bli påminda om terrorattentatet.

Jag kommer alltid minnas dagen då två plan flög in i World Trade Center. Det var en varm höstdag. Jag satt och fikade med en granne som precis kommit hem till Sverige efter en tid i landet där borta. Han fick ett samtal från New York och det var så vi först fick reda på vad som hänt.

Hur minns du den dagen? Vad tyckte ni om gårdagens ett foto i timmen? Hit eller shit?

Kategorier:Okategoriserade
  1. carro
    2010/09/11 kl. 9:35

    Jag kommer också ihåg dagen som att det vore igår.. jag hade precis kommit hem från skolan när pappa ringde och sa att jag skulle slå på tvn. Sen satt vi framför tvn hela kvällen.
    Gårdagens bilder var kul! Alltid roligt att se bilder 🙂

  2. Ida
    2010/09/11 kl. 9:46

    911. Jag vaknade och gick ner i vårt gemensamma kök på hostalet på calle ayacucho i Buenos Aires. Jag åt min frukost, en liten citronmuffins och kaffe med mjölk, vi är några tröttmössor som tittar på TV och då ser jag plötsligt det andra planet krascha – sätter kaffet i halsen, och diskussionen tar fart på spanska, enegelska och alla andra språk. ett par timmar senare på Universitet Belgrano står en grupp amerikaner framför tv:n i matsalen och gråter- det var en väldigt konstig dag och jag minns den mycket väl. Alla pratade med alla. Och inget blev detsamma.

  3. 2010/09/11 kl. 11:06

    Jag hade varit i skolan den 11/9, sen när jag kom hem la jag mig för att sova.
    Efter ett tag gick jag till min bror, mamma ringde dit & sa att flygplan hade flygit in i WTC tornen. Brorsan satte på TV’n, mkt riktigt så hade det skett. Vi kollade & kollade.
    Kom hem igen & sa nyheten till min dåvarande kombo (bodde i hop med en tjejkompis då) & hennes vän vad som hade hänt.

    Det var roligt & se hur din fredag var! 🙂
    Mvh/

  4. 2010/09/11 kl. 14:12

    Jag jobbade på hotell och vi hörde först på radion och sen kollade vi in nyheterna på TV. Helt ofattbart!

  5. 2010/09/11 kl. 21:35

    Jag var hemma och mammaledig, och såg planen flyga i andra tornet på TV, live.

    Har inte läst förra inlägget än så jag gör det nu. =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

