Hem > Mammaliv > En helt vanlig morgon

En helt vanlig morgon

Jag trodde i min enfald att treåringen somnade för natten kl 17.30. Han somnade i vagnen på väg hem från stan och sov gott fram till att Ida och Sara tackade för sig och rundade av middagen. Jag stack ut och sprang. När jag kom hem var det lajbabs för hela slanten långt efter midnatt.

I morse vaknade jag med ett ryck. En jobbig känsla av att jag missat något väsentligt genomsyrade hela uppvaknandet. BVC!!! Jag var övertygad om att vi hade tid kl 08.45. Dessvärre visste jag inte vilket av barnen som hade tid. Barnen kissades och kläddes på snabbare än någonsin. Ner i vagnen, Toddo fick en macka i handen, jag satte en stegräknare mellan tuttarna och sedan gav vi oss iväg. Väl på plats fem minuter sena konstaterades det att tiden är om en vecka. Jag pustade ut. Vi hoppade på bussen och där lyckades jag med konststycket att kravla på mig bh:n i lugn och ro.

Kategorier:Mammaliv
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

