Hem > Okategoriserade > Rengör termosar

Rengör termosar

Vi är en tvättäkta picknickfamilj. Hänger i parker, äter hemgjorda mackor och dricker varm choklad. Himla mysigt och himla kul. Det är dock mindre mysigt och mindre kul att rengöra alla dessa termosar.

Jag är en sådan där person som skjuter på tråkiga saker. Efter pickan kommer vi hem. Om jag kommer ihåg det sköljer jag ur termosen och ställer den på diskbänken i väntan på grundligare rengöring. Om jag inte kommer ihåg det ligger termosen kvar under vagnen ett par dagar och blir äcklig. När jag hittar den går jag som katten kring het gröt tills jag slutligen gör slag i saken. Öppnar locket, häller ut sur gammal choklad, sköljer ur och ställer på bänken i väntan på grundligare rengöring. Till slut är alla termosar använda och det finns bara en sak att göra. Ta tjuren vid hornen. Idag tar jag tjuren vid hornen.

Har ni några bra tips på hur man enklast rengör en termos?

Kategorier:Okategoriserade
  1. Sophie
    2010/09/15 kl. 12:28

    Skållhett vatten och maskindiskmedel…inte mijövänligt, men bra;) Vill man vara lite mer miljömedveten kan man ta ättika, bakpulver eller bikarbonat. Man kan också skura lite med tandkräm;) Lycka till!

  2. 2010/09/15 kl. 16:03

    Vi kör diskmaskin

  3. 2010/09/15 kl. 16:40

    Bakpulver is the shit!!

  4. 2010/09/15 kl. 22:14

    Häll i varmt vatten i termosen, & ha i hushållspapper, kanske tre sånna där rutor (eller vad man säger), sen skakar du termosen ett tag, sen häller du ur allt. Dås ka termosen bli skinade ren igen. Funkar för mig. 🙂 Enkelt & miljövänligt!
    Hoppas du lyckas.
    Kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

