Hem > Mammaliv > Är du närvarande?

Är du närvarande?

Allt för ofta kommer jag på mig själv med att inte vara närvarande. Sambon brukar säga till mig och på det viset blir jag påmind.

Tankarna fladdrar på alla möjliga håll. Jag har försökt analysera varför jag och min treåring går i klinsch så ofta nuförtiden. Att det rör sig om trots och en mamma som är dränerad på energi är två faktum. Men så finns det en sak till som jag kallt kan konstatera. Min bristande närvaro. Han vill ha min hundraprocentiga uppmärksamhet. Jag försöker ta varje lugn stund till att göra mina grejer- en mycket dålig kombination.

Från och med nu ska jag vara helt och hållet närvarande. Förmodligen en självklarhet för många men något jag måste träna på.

Kategorier:Mammaliv
  1. 2010/09/16 kl. 15:52

    testar

  2. 2010/09/16 kl. 16:11

    Det är nog svårt att vara 100% närvarande hela dagarna.
    Har man under dagen mött på en hel del trots, har själv en treåring 😉
    Så kan det vara lätt att känna sig alldeles tömd på energi på kvällen och då är det svårt att vara närvarande.

    Hoppas dagen din varit bra.

  3. 2010/09/16 kl. 18:55

    Intressant att du tar upp det för jag har precis börjat jobba med mindfulness som handlar om att vara närvarande i nuet. Det kan verkligen vara skitsvårt !! Ta en sådan enkel sak som att vara medveten om vad man gör när man borstar tänderna, alltså inte tänka på någonting annat än just det. ;0). Ola Schenström har jobbat mkt med detta, så är du sugen så googla honom.

  4. 2010/09/16 kl. 20:21

    Jag håller med, det är svårt att ge 100% närvaro. Det är något som jag måste påminna mig själv om ofta också.

  1. 2016/01/24 kl. 23:47

Kommentera

