Hem > Okategoriserade > Fetare och fulare

Fetare och fulare

När jag var tjugo år gammal och nyinflyttad till Stockholm var jag tillsammans med en kille. Han var världens gulligaste, hans kompisar var världens gulligaste, hans kompisars flickvänner var INTE världens gulligaste. De var ett gäng bitchar som lade all sin kraft och energi på att frysa ut mig ur gänget, där jag med deras ögon sett inte passade in. Jag vet inte varför det blev så, men jag tror jag stack ut lite för mycket.

Idag på IKEA såg jag två av de gamla bitcharna. Den ena som redan då var kraftigt överviktig, var nu ännu fetare. Den andra som då var världens piffigaste såg nu ut som ett slitet vrak. De drog varsin barnvagn och jag säker på att de såg mig. Herregud, vi lunchade ju med bara några meter mellan borden. Hursomhelst, vi hälsade inte på varandra och jag fick en triumferande känsla i bröstet. Jag blev på något vis lite glad över insikten att de blivit fetare och fulare under alla år som sakta passerat. Eftersom jag vägde 20 kg mer då än vad jag väger nu kändes det som en halv seger.

Har ni känt så någon gång?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/21 kl. 14:10

    Jag känner också igen det där! En mäktig känsla 😉

  2. 2010/09/21 kl. 14:20

    Haha självklart…

  3. 2010/09/21 kl. 14:40

    jag hoppas att det framgår att jag riktar mig till tjejer som ”håller på och bantar” utan att egentligen behöva det (känner måååånga sånna tjejer) Är man överviktig är det givetvis sunt att gå ner i vikt.

    Bra jobbat tjejen får jag säga till dig! Hoppas du mår super 🙂

  4. Josefine
    2010/09/21 kl. 15:32

    Känner igen det där. Fast här är det de där tjejerna som var så coola, snygga och fick alla killar under gymnasietiden som numera sitter i kassan på konsum. Och killarna står på nån industri och sliter. Inget fel på de jobben., men det känns ändå rätt gött att JAG kom lite längre =)
    (och att jag insett att det inte är en sån tjej jag vill vara)

  5. 2010/09/21 kl. 17:17

    Jag tycker mig känna igen den förbjudna men ack så härliga skadeglädjen. 🙂 Det är jättetråkigt när människor behandlar en dåligt, det är framför allt de människorna som man mår så bra av när det går dåligt för. Eftersom jag är inne lite på karma brukar jag fundera över om det verkligen är rätt att känna så.
    Jag tror att jag får mer karma av att vara en större människa och alltså se på dem med blida ögon, inte döma och inte tänka ”HAHA, där fick ni tjockisaaaarrr!!”.
    Men jag vet precis hur det känns, och trots minus karmapoäng så kan jag tillåta mig själv för en liten stund att känna skadeglädje, det är en glädje som går över rätt fort iallafall. 😉
    Tack för en toppenblogg! Kram

  6. 2010/09/22 kl. 7:59

    Tyvärr har jag aldrig känt så där. Jag har alldeles för dåligt självförtroende. Tycker alltid att alla andra är mycket finare, smalare, sötare, roligare än jag… Men jag försöker jobba på det.
    Tack för en underbart härlig blogg.
    Kram

  7. 2010/09/22 kl. 8:12

    Det har varit nära men jag försöker styra min tankar åt ett annat håll. Vill inte gotta mig i andras ”missär”. Egentligen tycker jag mest synd om tragiska människor som är elaka. Det bottnar ju utan undantag i dåligt självkänsla vilket är beklagligt för omvärlden men inte minst för de själva.

    KLart du som är så charmig och vacker får andra tjejer avundsjuka, och om de inte mår bra i sig själva, kan de säkert inte hantera den avundsjukan på något bra sätt.

    Kram på dej snygging!

  8. 2010/09/25 kl. 13:38

    Härlig känsla det där!

    Har också tappat i vikt, runt 30 kg. När vi hade återträff med högstadiet efter 10 år (och 30 kg) var det många som tappade hakan. Vilken revansch det var!

  9. 2010/09/25 kl. 13:40

    Blev nåt fel på länken såg jag 🙂 Fixat nu

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

