Hem > Okategoriserade > Just nu avskyr jag att komma sent

Just nu avskyr jag att komma sent

Gick och lade mig tidigt för att vakna utvilad. Vaknar utvilad, i god tid. Dubbelkollar med älsklingen att han inte glömt bort att han lovat lämna på dagis.

Skruttar runt i strumpbyxor, gör upptäckten att alla kjolar är skrynkliga. Väljer en lång svart klänning till ett par blå leggings. Klär och matar alla barn. Är fridfull och fylld av förväntan. Älsklingen ber mig klä på Toddo galonisarna, i samma sekund drämmer Lovi till skeden med gröt som sakta närmar sig hennes mun. *splash* Gröt över hela mig. Toddo vrålar: JAG VILL INTE KLÄ PÅ MIG GALONISAR!

Mitt tålamod tryter. Den omtalade stubinen som sägs vara lång eller kort existerar inte i mitt känsloregister. Jag går från vitt till svart omedelbart, utan gråskalor. Jag startar ett gräl. Jag blir martyr. ”Men gå då! Jag får väl strunta i att åka nu är jag ändå sen!” Replikerar jag när älsklingen säger att han börjar få bråttom till jobbet. ”Nej, jag kan lämna honom själv och göra allt annat själv som rör barnen!” Replikerar jag när älsklingen fortsätter försöken att trä på den hysteriska ungen galonisar samt uppmuntrar mig genom att säga att jag hinner.

Jag är sur, kommer på att jag lovat mig själv att inte skrika när jag blir arg. Istället gör jag en obcen gest i form av en finger pekning och fortsätter att tjura. Älsklingen skyndar sig iväg till jobbet. Toddo som vägrar ta på sug ytterkläderna sätts ner i vagnen utan ytterkläder, de ligger ihoprafsade under vagnen. Jag lämnar på dagis och bestämmer mig slutligen att ge mig iväg trots allt.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

