Hem > Mammaliv > Att sluta amma

Att sluta amma

Det känns vemodigt att sluta amma. Jag älskar att amma. Tycker det är helmysigt, men är det nu så att Lovi bojkottar all annan föda för att istället ägna sig åt bröstmjölk, då måste jag göra något åt saken. Jag ammade Toddo tills han var 1.5 år. Lovisen är bara 10 månader gammal. Det känns så konstigt att bara sluta sådär. Det känns som om det kommer bli vilda dagar framöver.

  

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/09/23 kl. 19:25

    1,5 år. Shit. Jag som tycker att kring 6 månader är min smärttröskel nådd. Därefter är amningen avverkad. Men båda mina barn har älskat mat så har inte känt nått behov av att amma. Jakob ville dessutom inte ha patte längre efter att ha provat mat och Julia har ju alltid gått upp så dåligt så dom har ju vart på mig sen hon föddes om de.

    Hoppas det går bra med matintroducerandet och att hon börjar gilla de mer då inte mammas gopatte finns till förfogande! =)

  2. 2010/09/23 kl. 21:17

    Hej Anna
    jag har tänkt flera gånger att skicka en hälsning till dig (och har väl inget försvar till varför inte). Men här kommer ett livstecken från mig. Jag kikar in på din blogg med jämna mellanrum, och gillar det jag läser! Dessutom är den snygg😉

    Jag lyckas inte med länkar i min blogg, därav inte har länkat till dig. Oteknisk som sjutton (som du redan vet, thi hi).

    Ville bara skicka ett livstecken. Du är väl med i Mamablogg-tävlingen?

    Kram, Rosita

  3. 2010/09/24 kl. 19:35

    Jag förstår ditt vemod. Jag ammade Eira tills hon nästan var 2 år. Jag hade satt som en gräns där. Men iaf så ammade hon bara lite smått under natten när/om hon vaknade för hon bojkottade tutten och jag var för bekväm för att ta fighten under dom mest underbara timmarna (dom sovande timmarna).
    Iaf så kändes det så hemskt när jag skulle avvisa henne, bara sådär, helt plötsligt. Hon fattade ju inte. Men det gick bra, hon glömde snabbt bort sin stora kärlek brösten men upptäckte tyvärr nappen istället:/

    lycka till!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

