Hem > Mammaliv > Tantstim på bussen

Tantstim på bussen

Med risk för att låta tjatig sitter jag återigen på en buss. Tre gapiga tanter klev ombord. Frågade ut mig om Lovis längd och vikt. De tyckte hon såg stor ut för att vara tio månader. De skulle vara veta att hon ligger långt under sin kurva.

Vi har precis varit på tiomånaderskontroll på BVC och fått uppmaningen att lägga ner amningen med omedelbar verkan. Lovi går inte upp i vikt. Hon går ner. Är numera 72 cm lång och väger 7500 g.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Alfva
    2010/09/23 kl. 17:25

    Inte lätt att lägga ner heller när de inte vill äta något annat, men känner igen mig alltför väl. Vi har ju kämpat mot kurvorna ett bra tag, då vägde ändå A nästan ett kilo mer till samma längd som Lovi (inte för att det heller behöver betyda något)

    Iaf – lycka till!🙂 Ni fixar det här – du och Lovi!

  2. 2010/09/23 kl. 19:16

    Har BVC uppmanat dig att sluta amma en 10 månaders baby!?! Tror de verkligen att hon skulle må bättre av välling eller vad?

    Vadvetjag, men jag tycker inte det låter helt OK….

  3. Lotta
    2010/09/23 kl. 19:40

    Hej!
    Det var precis samma med min lilla Matilda, nu 17 mån. När hon var tio månader hade hon gått ner typ 600 g eller nåt (iofs efter att ha legat nästan 3 streck över normalkurvan..:-/ ), tuttade jämt och vägrade allt annat. Då tänkte jag, enough is enough!
    Slutade amma nätterna först, på så vis var hon hungrigare på dagarna.
    Sen en dryg vecka senare slutade jag på dagarna också.
    Hon är inte jätteförtjust i mat, men hon får i sig ordentligt nu iaf!
    Nu kan jag till och med ge henne hemlagad mat, vilket hon till min besvikelse ratade till en början.

    För övrigt har du en jättefin blogg som jag kikar in på varje dag!

  1. 2010/09/23 kl. 17:57

Kommentera

