Hem > Mammaliv > Tre år

Tre år

Klockan 8.30 för tre år sedan förändrades mitt liv föralltid. Jag blev mamma. Det lilla sparkandes livet som legat i magen kom till världen efter tre krystvärkar. Drömmen blev realiserad. En liten människa. Skapt av mig och min livs kärlek. Där låg han på mitt bröst och flämtade. Blodig, blå och helt ny i världen.

Jag grät av lycka. Min bebis. Mitt barn. Mitt livsverk. Det finaste jag någonsin åstadkommit. Mitt bidrag till mänskligheten. En liten människa som jag har ansvar för. Det är stort och jag känner mig så sjukt priveligerad som får uppleva detta. Tack livet. Tack för mannen jag älskar och lever mitt liv med. Idag firar vi tre år som föräldrar. Vi önskade oss ett kärleksbarn. Idag har vi två.

Jag älskar att vara mamma. Jag ger mina barn kärlek, glädje och omsorg. Jag lär dem saker och formar dem i deras liv. Jag är mina barns bästa mamma. Vetskapen om hur grundläggande barndomens trygghet är för resten av livet är otäckt påtaglig. Det är min uppgift att ge mina barn världens bästa barndom.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

