Hem > Okategoriserade > Barnkalas

Barnkalas

Om en och en halv timma kommer vårt hem fyllas med tolv vilda barn och minst tolv förhoppningsvis inte lika vilda föräldrar. Vi har gjort det enkelt för oss. Ingen tårta eftersom Toddo inte gillar tårta. Istället för tårta blir det vaniljglass, med banan, vispad grädde och hemmagjord chokladsås. Sedan får alla komponera sin bananasplit efter egen smak och tyckte. Igår kväll bakade jag och Toddo kanelbullar. Häromdagen chokladbollar och strösselbollar. Jag vill inte ens tänka på hur mycket godsaker jag ätit och kommer att äta.

Just nu står en plåt bröd till bruschettats i ugnen. Jag tänkte att de föräldrar som jäktat hit och offrat en söndag också ska få något gottit att knapra på.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/26 kl. 14:15

    Åh vilket gófika du ska bjuda på! Jag vill gärna komma och smaka 🙂 hihi!
    Jag kan tänka mig att din perser såg lustig ut som nedklippt, vid jul förra året så hade doris fått tovor på ena sidan magen så jag tog saxen och kammen och gick lös på tovorna. Hon fick jätte-jätte-jättekort hår på den sidan där tovorna suttit och det såg så skojigt ut. Hon såg så skev ut, som att hon vägde mer på ena sidan av kroppen. Hihi! Ibland tänker jag att jag vill klippa ner Doris för hennes päls är ÖVERALLT. Vitt lurv som bara virvlar runt och fastnar på kläder, gardiner, soffor, sängkläder, mattor (listan kan göras lång). Men hon är ju så söt som ett liten lurvboll! 🙂 Vilken färg var din perser? Hane eller hona?

  2. 2010/09/26 kl. 15:56

    Grattis till M! Här var det släktkalas igår och nästa lördag blir det barnkalas men då bara 5-6 stycken plus päron.

    Hoppas att ni får det mysigt idag.

    kram

  3. 2010/09/26 kl. 20:26

    Stort grattis till finaste Toddo. Hoppas allt gick bra. Här hade vi liksom Petra familjekalas och sen barnkalas för 14 barn. Det var… livat. 😉 (Och fantastiskt kul!)

    Kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

