Hem > Okategoriserade > Nu tar jag nya tag

Nu tar jag nya tag

Älskade bloggläsare!
Det är en tillsynes likgiltig apa som författar detta inlägg. Jag har befunnit mig i en svacka. Det började med ett gräl som urartade för flera veckor sedan. Påföljden var en dos irritation, en dos trötthet och massor av andra doser ur livets godispåse där det söta bitarna plockats bort.

Jag har kännt mig dränerad på energi. Oinspirerad till livet. Icke närvarande. Jag tappade förmågan att formulera meningar. Jag fann inga ord som på något vis kunde beskriva känslan av tomhet i bröstet. Extenciella frågor poppade upp som orosmoln på himmeln. Vem är jag? Varför är jag? Hur är jag? Vad gör jag och varför? Vad vill jag?

I vanliga fall vet jag vem jag är, men just nu är jag i en fas där jag likt en orm ömsar skinn. Jag är den jag är, med med nya erfarenheter och värderingar. Valet berörde mig hårdare än vad jag anade. Det känns för jävligt att sd blev inröstade, men nu är det som det är. Det är allas ansvar att göra det bästa av situationen.

Jag blev sur på mig själv för att jag slutat springa. Det sitter en dum hondjävul på min högra axel och väser i örat att springa ändå inte var min grej. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det faktum att vågen visar fel siffror irriterade mig också. Jag vill gå ner i vikt, inte upp i vikt. Jag ville blogga och skriva fyndiga texter, men kände mig skittråkig.

Det finns massvis med saker som bidragit till varför jag kännt mig ur gängorna på senare tid. Jag har kännt mig olycklig. Nu har jag bestämt mig för att sluta deppa. Jag ska ta mig ur träsket och börja må bra igen. Första steget är att ta reda på vad som gör mig lycklig.

Älskade bloggläsare, förlåt att jag kastat in sporadiska trista inlägg utan kärlek, entusiasm och energi. Det var inte jag utan det ömsade gamla skinnet. Tävlingen är avslutad och jag har utsett en vinnare. Tisdagsvikten landade på 87.2 kg. Jo en sak till, jag tycket det är intressant och roligt med relationer. Jag har mycket livserfarenhet att bidra med och tycker det skulle vara roligt om ni vågade maila relationsfrågor till mig. Det skulle fungera som en ”fråga apan spalt”, vad tror ni om det?

Kram från Apan!

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/09/28 kl. 15:51

    Fina Anna! Alla liv går i perioder, ibland är livet lätt och ibland är det svårare men det är så det är.. Du som är en person som i alla fall brukar sprudla av liv och utåt sätt verkar ha hur mycket energi kommer snart igen!!
    En fråga apan spalt tycker jag låter kul! Kommer jag på något att fråga så frågar jag dig direkt! 🙂

    Kram!!

  2. 2010/09/28 kl. 15:59

    Vilket välkomponerat inlägg! Även fast jag aldrig hört den så hörde jag din röst i mitt huvud och det lät att komma från en stark, målmedveten kvinna!
    Jag hejar på dig!

  3. 2010/09/28 kl. 17:19

    Jag hade det på känn, det märktes att det var något….
    Hoppas du kan lägga det bakom dej å ta nya tag.
    Jag hejar också på dej.
    Du som bara sprudlar av positiv energi annars måste ju också få pausa ibland. Ladda batterierna.
    Stor kram på dej

  4. 2010/09/28 kl. 18:11

    Heja Anna! Där ser du att det blir ju toppen när du verkligen skriver från hjärtat! Genast så har du fått en massa kommentarer! Du är allt annat är tråkig, när du där DU!

    Och en relationsspalt tror jag blir toppen! Alla är intresserade av kärlek och relationer!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

