Hem > Mammaliv > Man får ljuga för sina barn…

Man får ljuga för sina barn…

.. men bara i nödfall.

Morgonkoas i vanlig ordning. Toddo ska till dagis och vägrar ta på sig sina nya höstkängor.
– VILL INTE!!! VILL INTE HA DOM SKORNA MAMMA!!!
– Men du. Store Chris har exakt likadana skor som dessa.
– Vad sa du?
– Vill du inte ha likadana skor som Store Chris?

Skorna åkte på lätt som en plätt och jag tackar gudarna för min förmåga att snabbt komma på vita lögner när nöden kräver. För er som inte är insatta kan jag informera om att Store Chris är servicekillle på en racingbana där bilen Rorri bränner däck för kung och fosterland.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/09/29 kl. 18:17

    Åh, hej och hå.. sitter och läser din blogg med Elis 2,5 bredvid mig. Han såg DIREKT att det var ”den där gubben med Rorri” som han sa. Och jag hade ingen aning om att det var det, måste nog ha lite bättre koll på de program han tittar på😛

    Vita lögner är förresten väldigt bra att ha ibland😀

  2. 2010/09/29 kl. 20:56

    Haha, min äldsta är sjukt Rorri-tokig han med!

    Jag älskar din blogg förövrigt! Den känns så (h)ärlig🙂

  3. 2010/09/29 kl. 21:12

    N är också galen i Rorri och det är klart att det var exakt såna skor som Chris har. Den lögnen ska jag kopiera när det blir skostrul😉

    kram

  4. 2013/12/12 kl. 16:03

    Hey – great blog, just looking about some blogs, appears a pretty great platform you’re utilizing. I’m presently making use of WordPress for a few of my sites but looking to alter 1 of them around to a platform similar to yours as being a trial run. Anything in specific you’d recommend about it?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

