Hem > Okategoriserade > Håriga ben

Håriga ben

Jag har inte rakat benen på hela sommaren. Vaxade dem i våras när vi var i Turkiet, sedan dess har fjunen vuxit sig långa och fina.

Just nu avnjuter jag ett varmt fotbad till ett kallt glas vitt. Älsklingen och jag har haft ett bra samtal, om livet, vardagen och familjestrukturen. Jag älskar honom. Jag vill leva med honom nu och förevigt, trots att jag ibland blir så förbannad att det ryker ur öronen och sprutar ur ögonen.

Egentid är viktigt för mig. Utan det känner jag mig själsligt frihetsberövad. Jag måste få den där egna stunden för att må bra, utan den förvandlas jag till ett aggresivt djur med dregglande käkar i högsta beredskap att hugga.

Jag mår bra när jag är fysiskt aktiv. Senaste tiden har jag varit extremt fysiskt inaktiv. Energi föder energi, min kropp skriker efter motion. Den vill bli rastad. Jag är morgonpigg och ska prova på att simma imorgon bitti. Därav benrakningen, det känns inspirerande. Som på den gamla goda tiden när jag var konstsimmerska.

Tack underbara ni för peppande kommentarer! Det betyder mer än ni kan ana. Kram!

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

