Hem > Okategoriserade > Tävla om en bebisbok

Tävla om en bebisbok

Innan jag blev mamma fantiserade jag om hur kul det skulle bli att fylla i en sådan där bok om bebisens liv. Skriva om hur det var när bebisen kom till världen, bebisens olika utvecklingsfaser osv. Jag köpte en sådan där ”fylla i bok”, slarvade bort den och sedan rann det ut i sanden. Lite tråkigt och något jag grämer mig över. Jag var så övertygad om att jag skulle minnas alla utvecklingsfaser barnen gick igenom. Eller hur? Jag minns ju knappt vad jag ska handla när jag går till affären. Nu finns det en sida, www.bebisboken.se där man fyller i sin bebisbok. Man fyller i allt på nätet såsom fakta om familjen, hur du blev till, dagbok vecka för vecka under första året. Sedan kan man lägga upp bilder och sätta ihop hela boken online. Vänner och familj kan gå in och läsa boken, när den är klar skriver man ut den och vips har man sin bebisbok. Tänk om detta hade funnits när Toddo var liten. Då kanske jag hade haft bättre koll på när han fick sina första tänder eller när han började prata. Inte för att det egentligen är livavgörande för hans framtid utan mest för att det är kul med lite kuriosa.

 Det kostar 199 kr att öppna ett konto. Kontot gäller sedan i två år. Om man sedan vill skriva ut boken och få den inbunden kostar det från 169 kr per bok. Min första reaktion var att det är dyrt. Nästan 370 kr för något som hade kunnat kostat betydligt mindre. Men jag tycker ändå att det är värt det. Möjligheten att fylla i boken online och att lägga in bilder gör det lättarbetat, det känns som om det faktiskt skulle kunna bli en riktig bok istället för en tom bebisbok som ligger här hemma i någon hylla med tre ifyllda punkter.

Vill du vinna en bebisbok? Spana in deras sida och se efter om det är något för dig. Skriv en kommentar i detta inlägg senast den 10 oktober. Måndagen den 11 oktober drar jag en vinnare.

Kategorier:Okategoriserade
  1. therese
    2010/10/02 kl. 9:47

    självklart tävlingssugen och visst är det onekligen smidigt att fylla i online, känns som troligare att nummer två skulle få lite text om sig själv:-)

  2. carola
    2010/10/02 kl. 10:18

    Ja, jag är gärna med i tävlingen! Jag har en dotter på tre år som fortfarande inte fått sin bebisbok klar och förhoppningsvis får hon ett syskon nästa år också. När det gäller min dotter så har jag samlat foton och diverse handskrivna lappar i en skokartong. Men snart har det gått så lång tid att jag inte längre förstår vad det är för hieroglyfer jag har skrivit på lapparna. Skulle verkligen behöva strukturera samman till en bok och eftersom jag sitter vid datorn hela dagarna är det ju toppen att kunna göra det online, då kanske det äntligen skulle bli gjort.

  3. 2010/10/02 kl. 13:14

    Jaaaaa!! Vilken smart idé 😀 Vinner jag inte så kommer jag säkert öppna ett konto ändå, men jag håller tummarna för att jag har lyckan med mig.

  4. 2010/10/02 kl. 20:50

    Vill verkligen vinna denna bok till min syster som snart ska få barn. Hon är virrig och slarvig som få så jag tror hon skulle glömma att fylla i en vanlig bok. Men en på nätet finns ju alltid där, för man sitter ju alltid vid datorn. 🙂

  5. 2010/10/02 kl. 21:04

    Det finns en människa här i världen som nu inför sitt anda barns födelse förtjänar lite lycka. Med krånglig graviditet med jobbiga komplikationer står hennes andra dotter till att snart födas till denna värld. En flicka som inte kommer få spendera någon tid med sin storasyster, då storasyster bor i himlen. Hon kommer därifrån blicka ned på sin familj och sin lillasyster.

    Denna tjej, denna mamma, vill jag skall ha denna bok. Jag vill ge henne den då jag verkligen vill bidra med något, något som varar gärna livet ut. Så jag vill ge henne denna bebisbok så att hon med text och bild i efterhand kan se tillbaka på andra dotterns första år!

  6. 2010/10/03 kl. 17:23

    Kul! Då kanske både mormor och farmor kan få hänga med i vad som händer. Såg att man kunde bjuda in upp till 10 personer som får följa med i boken.

    Jag har länkat hos mig:

    http://evamar.blogg.se/2010/october/bebisbok-10-okt.html

  7. 2010/10/03 kl. 20:16
  8. 2010/10/03 kl. 22:08

    Hej!
    jag är med! vill vinna boken till min yngsta son 😀

  9. 2010/10/03 kl. 22:39

    Hej, jag är gärna med i tävlingen 🙂 Boken skulle jag göra till min dotter Molly på 4 månader 🙂 Hoppas på tur! /Sandra

  10. 2010/10/04 kl. 7:54

    Jag skulle jättegärna vilja vinna! Har en son på en månad och det hade varit kul om han hade en fin bok att kika i om sin barndom när han blir äldre!

  11. Purvi
    2010/10/04 kl. 8:19

    Jag är gärna med och tävlar. Jag började skriva i en väldigt fin och ambitiös bok till M. Däremot har jag varit väldigt dålig på att uppdatera den på senare tid och jag är helkass på att klistra in bilder. Snart föds ju min 2.a och risken är att det inte blir någon bok alls. Detta skulle passa mig pefekt!

  12. 2010/10/04 kl. 11:17

    Å vilken mysig bok!:) Den skulle jag gärna vilja vinna. Har en dotter på snart 6 månader så det hade varit hur bra som helst innan man glömmer av vad dom gjorde när. Mvh Emelie

  13. 2010/10/04 kl. 16:34

    Jag skulle verkligen vilja vinna. Tycker det är en toppen grej. Men tyvärr lite dyrt. Så nu hoppas jag på vinst 🙂

  14. 2010/10/05 kl. 8:22

    jag är gärna med och tävlar..
    jag tycker det är en toppen ide och hoppas självklart på en vinst..
    lite konstigt att inte iden funnits tidigare det är ju så smart.. 🙂

  15. 2010/10/05 kl. 12:12

    Hej, är gärna med och tävlar, verkar som en bra och rolig idé. Mvh Liselotte

  16. 2010/10/05 kl. 15:56

    Jag är självklart med och tävlar 🙂

  17. 2010/10/05 kl. 21:08

    Hej! Jag vill självklart vara med även jag! Vilken rolig sida och härlig bok! Hoppas på tur och skriver också om tävlingen här: http://villduvinna.blogg.se/2010/october/bebisbok-10-okt.html

    Ha det gott så länge!
    Mattias

  18. 2010/10/06 kl. 20:35

    Tycker det verkar kanon. Vill gärna vara med o tävla!

  19. 2010/10/07 kl. 20:10

    Jag är gärna med och tävlar om denna. En superbra present då jag väntar på en väninnas lilla ärta som ska möta världen i november!

  20. 2010/10/08 kl. 11:30

    Jag vill vara med. ;D

  21. 2010/10/08 kl. 13:29

    Jag vill självklart vara med!

    Åh, jag skulle bli så glad om jag denna bebisbok fick,
    en chans för en förvirrad småbarnsmamma att minnas varje ögonblick!

    Håller tummarna!
    Kramar Malin

  22. Maja
    2010/10/09 kl. 21:06

    Jag vill vara med och tävla!
    Jag köpte en sån bok innan dottern föddes men den ligger tyvärr tom i bokhyllan.
    Vore ju kul att ge det en ny chans nu när vi väntar på lillebror som kommer om några veckor. Verkar smart att ha det på internet här sitter man ju en del.
    / Maja

  23. Ylva
    2010/10/10 kl. 22:38

    Åh, är gärna med i den härliga tävlingen 🙂 skulle bli en finfinpresent till min vän!

    Kram

  24. 2010/10/11 kl. 0:49

    Jag vill vara med och tävla. Jag har en bebisbok till Rasmus, jag älskar den!!! 🙂
    Jag skulle nu vilja vinna denna till en av mina bästa vänner – som fick sin son för två veckor sen.De har inte nån bok att skriva i, och jag tycker att bebisboken vore en fantastisk gåva att ge henne och sonens pappa i gåva!

    Har länkat: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/october/apan-10-oktober.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se
    http://nilssonpettersson.blogg.se

  1. 2010/10/04 kl. 7:34

Kommentera

