Hem > Mammaliv > Lika som bär

Lika som bär

Jag och Toddo lyssnar på Bamse inne på barnens rum. Han älskar musiksagor och lyssnar alltid på dessa skivor medan han leker. I treårspresent fick han en liten cd-spelare av oss, vi börjar bli rädda om vår egen och tänkte att han kan ha en inne på rummet. Från spelaren hörs: ”Farmor steker köttbullar.”

Toddo: Skalmans farmor steker köttbullar.
Jag: Bamses farmor steker köttbullar.
Toddo: Nej mamma! Det är Skalmans farmor.
Jag: Du, jag VET att det är Bamses farmor.
Toddo: Nej mamma! Det vet du inte.
Jag: Aja, det är väl Skalmans farmor då.

Kom ihåg att tävla om bebisboken.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/10/04 kl. 9:16

    Kommer ihåg när Abbe var i den åldern o gillade sagorna o även Bamse cd skivan. Kanske snart dags o inskaffa sånt till smågrabbarna. Du gav mig förresten en idé till julkklapp. Har haft idétorka på där. / Ha en bra dag!!! Kram

  2. 2010/10/04 kl. 9:31

    sv: Tack så mycket, kul att du tittade in🙂 Ja o jag önskar att jag hade haft den liiite tidigare, men bättre sent än aldrig🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

