Hem > Okategoriserade > En mysig natt när alla sover

En mysig natt när alla sover

Det är något speciellt med att vara vaken när alla andra sover. Klockan 02.00 slog jag upp de bruna och var sedan oförmögen att somna om. Istället njuter jag av tystanden i sällskap av bubushkor, tre tända värmeljus, jungfru Maria, svarta katten och en kopp varm choklad.

Update: Jomenvisst! I samma sekund som jag postade inlägget hördes ett vrål från sovrummet:
– Mamma var är min racerbil?!?!?
Allvarligt talat, är det normalt att vakna klockan 04.00 och sakna en bil? Uppenbarligen. Tumult uppstod eftersom bilen inte låg i sängen. Vrål, krokodiltårar och tjut väckte lillasyster som instämde i klagovisan. Nu ligger jag här i sängen. Längst bort på andra kanten ligger mannen jag älskar. Bredvid honom ligger Toddo utslagen med en racerbil i handen, han hittade den. Ihopklämd mellan mig och Toddo ligger lilla Lovi och ammar. Hennes varma små fötter på mina ben är underbara. Hennes lilla hand klappar bilringarna på min mage sådär mysigt som bara hon kan. Jag njuter av den varma sängen trots ett och annat sandkorn. Jag njuter av ljudet av snusandes barn och älskling. Det är något speciellt med att vara vaken när alla sover. Klockan är nu 04.36 och nu ska jag sova. God natt och god morgon kära läsare. Jag önskar dig en bra dag.

bloglovin

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

