Hem > Gå ner i vikt > Var stolt över det du kan just nu

Var stolt över det du kan just nu

Jag slappnar av framför mitt favoritprogram Kobra. Hemkommen, strechad, situpsad, duschad och vattnad. Kvällens löprunda tog självförtroendet till en högre nivå. Idag sprang jag min B-runda för första gången på länge.
A = 15 minuters löpning
B = 30 minuters löpning
C = 45 minuters löpning
D = 60 minuters löpning

Jag kände mig stark och klarade hela slingan utan att stanna. Det är häftigt att springa i stan. Människor på Götgatsbacken gick höstklädda i fina jackor och skor. Jag sprang svettig uppför backen med bra musik i öronen, helt i min egna värld, kastade blickar åt olika skyltfönster och betraktade människor i förbifarten. En snabb tanke kilade förbi:

Tänk var stolt jag var första gången jag sprang denna slingan utan att stanna. Det kändes som om jag hade bestigit ett berg. Nu känns det inget märkvärdigt utan snarare som ett hån mot de C och D turer jag klarat efter B-genombrottet.

Man ska vara snäll emot sig själv och jag ska verkligen vara stolt över det jag presterar nu trots att jag visat upp bättre resultat tidigare. Nu är nu och jag måste leva i nuet annars tappar jag bort mig själv. Imorgon är det onsdagsvikt eftersom tisdagsvikten idag uteblev. Stor kram på er allihopa, ni som fortfarande inte tryckt på prenumerationsknappen borde göra det. Tänk vilken glad överraskning jag får när jag vaknar upp imorgon bitti då.

Förra veckans tisdagsvikt landade på 87.2 kg om jag inte minns helt fel. Nu är det bara 10 kg kvar. Förhoppningsvis.

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. 2010/10/05 kl. 22:15

    Jag försöker också med det där att leva i nuet, kämpa på!🙂

  2. 2010/10/05 kl. 22:25

    Åh va härligt att läsa om någon med sån motivation! Vill också få lite, jag känner mig dock alltid som jag springer fel? Vet inte hur jag ska förklara men jag tror inte jag kan hehe. Är väl skadad av idrotten i skolan, hade oupptäckt astma i flera år, blev alltid vald sist och sånt, fick ätstörningar senare aneroxia vilket skadar ens självbild mycket tyvärr:/ .

    Var jätte kul att du kikade förbi. Din blogg är jätte fin den också😀 . Blev motiverad av träning känner jag. Sen pluggar du till något bra också (samma som mig😉 ) . För vilka åldrar ska du bli lärare?🙂

  3. malin
    2010/10/05 kl. 22:45

    Hej Anna!
    Jag blev väldigt inspirerad av ett tidigare inlägg då du hade varit o simmat tidigt tidigt på morgonen, så inspirerad att jag längtat efter en bassäng sedan dess.
    Idag blev det av, jag cyklade till Eriksdalsbadet klev in, bytte om o hoppade i. Guud vad kallt det var i vattnet, sedan var det tre i motionsänden som inte kunde simma, en simmade med flytbräda samtidigt som han plaskade vilt med fötterna, en annan gick hela tiden upp o dök i med ett ordentligt plask, två ilskna snabbsimmande tanter simmade fram o tillbaka, utan att simma ut mot hörnorna, så att man måste vänta på dem, för de tog inte själva någon hänsyn, en tjockis(lika tjock som jag) sparkade mig i magen.
    Peter Jihde i Speedos vägde upp litegrann.
    Ja, jag tror att jag var där fel tid, var det lugnt o skönt när du var där Anna! Vet någon varför badvakterna avskaffades, skulle vara schysst om någon höll reda på folk noch såg till att de uppför sig. De kunde ju säga till långsittare i bubbelpoolen t ex.
    Ja ja, jag stod ut i 45 minuter trots allt, men lovade mifg själv att aldrig simma vid 18snåret!
    Kram från gnälltanten

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

