Hem > Mammaliv > Gör något mysigt för dig själv

Gör något mysigt för dig själv

Jag har precis hängt fyra tvättar maskin och tvingat en granne att fota mig. Lovi sover i vagnen. Under henne, i den fantastiskt rymliga varukorgen ligger min gula kånkenväska. I den ligger en termos fylld med varm choklad. (Micrad Oatly Havre Choklad) Jag tänkte ge mig ut på en skön höstpromenad. Andas lite krispig luft, må bra, njuta av hösten och alla vackra färger årstiden erbjuder. Det är så lätt att hamna i zoombietillstånd när man är hemma med barn en längre tid. Men det är lika lätt att bryta vardagen med en spontanpickning för sig själv.

Kategorier:Mammaliv
  1. 2010/10/06 kl. 11:16

    Å vad jag tycker om dig Anna! Du gör mig glad, inspirerad och allt är så igenkännande. Jag är inte så mycket för sånna där gilla-knappar hit å dit, men idag kunde jag inte låta bli. =)

    Så idag är du gillad på blog-lovin! =)

  2. 2010/10/06 kl. 12:19

    Åh!!nu gjorde du sådär igen….nu MÅSTE ju jag åxå ge mig ut med en termos!:) men jag tar med min karl som är hemma idag (jobbar mestadels helger),han kan gott också behöva lite frisk luft;)

  3. Linda
    2010/10/06 kl. 12:53

    Åh, ser fram emot en sådan där dag när min föräldraledighet förhoppningsvis börjar i januari. Bra att du identifierar de där små sakerna som ger dig energi i vardagen!

  4. 2010/10/06 kl. 15:50

    En termos med choklad… det lät inte dumt. Värt o prova då mina promenader blir längre nästa vecka. Kanske ger lite extra energi på vägen =) Ha en bra dag!!!

  5. 2010/10/06 kl. 15:54

    men åå vilka härliga gummistövlar! som små solar ju 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

