Hem > Okategoriserade > Att vara ärlig mot sig själv och inse sina begränsningar

Att vara ärlig mot sig själv och inse sina begränsningar

Jag hade två dejter idag som jag blev tvungen att avstyra. En lunchdejt och en efterdagisdejt. Det är tråkigt men jag börjar inse mina begränsningar. För de flesta människor kanske detta är en självklarhet, men vi är alla olika. Jag befinner mig ett ett skede i livet där jag sakta men säkert formar om mig för att på bästa sätt passa den livsituation jag lever i nu: Livet som småbarnsförälder. Vardagen måste fungera, det bara är så.

Det står två blå IKEA-påsar fyllda till bredden med ren tvätt från igår. Den viker inte sig själv. Vi delar på alla hushållssysslor i detta hemmet och denna gången är det min tur att vika. Inne på toaletten ligger det en liten hög med servetter eftersom toalettpappret plötsligt tog slut, inget hushållspapper hade vi hemma heller. För att få vardagen och relationen att fungera krävs det att jag gör saker i rätt prioritetsordning. Annars uppstår det där kaoset som jag inget hellre vill än att slippa. Jag tar mig sakta men säkert upp från den där nedåtgående spiralen. Genom att ”prestera” saker i hemmet och göra det fint blir jag en gladare och mer harmonisk människa. Jag slipper bli tjatad på eftersom jag redan åtgärdat det eventuella tjatmomentet.

På spisen puttrar en gryta med min hemlagade korvstroganoff. Lovisen sover. Viktiga samtal är ringda och jag känner mig behagligt lugn och tillfreds. Innan jag hämtar på dagis ska jag köpa toalettpapper så blir den biten också avklarad.

Kategorier:Okategoriserade
  1. blondie
    2010/10/07 kl. 16:46

    Darling, hitta balans i ditt liv och få ordning på vardagsrutinen, utrymme att pyssla om dig själv och din familj, så tar vi en lunchdejt när det lämpar sig bättre.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

