Hem > Okategoriserade > Kärlekens vägar äro outgrundliga

Kärlekens vägar äro outgrundliga

Linduz skriver: ”Kärleken är en fin sak när den fungerar som den ska.”

Kärlekskriser är de värsta kriserna eftersom de gör ont ända in i själen. Innan jag och min sambo var ett par (på den tiden vi kk:ade), gjorde jag slut med honom. Jag ville mer än honom. Jag orkade inte gå runt och vara kär obesvarat. Typiskt nog hade vi bestämt att vi skulle resa till Mexico. Min semester var beviljad och pengarna var ihopsparade, men jag hade bestämt mig för att inte åka. Nu var det slut.

Efter fyra dagar utan kontakt blev jag helt galen, kunde varken sova eller äta. En natt fick jag nog och gick hem till honom. Jag minns det så väl. Klockan var strax efter 02.00, det var höst, regn och blåst. Men jag traskade målmedvetet runt på Södermalm och ville bara en sak. Bli omfamnad av honom. Paniken spred sig i kroppen samma sekund jag ringde på porttelefonen, tänk om han hade någon annan. Tänk om han inte ville släppa in mig. Tänk om… Han svarade och låste upp porten. Jag åkte hissen upp fyra våningar och ramlade ihop som ett darande löv i hans varma famn när han öppnade dörren. Den natten låg vi tätt hopslingrade och somnade med våra nästippar emot varandra. Vi vaknade likadant flera timmar senare och sedan dess är vi ett par. En vecka senare satt vi på ett plan till Mexico. Resan blev en minne för livet.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/07 kl. 22:23

    Blir helt rörd när jag läser. Underbart!

    kram

  2. Linduz
    2010/10/07 kl. 23:32

    Vilken historia! Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men ett ord kan jag skriva: Fint! & nu är ni fortfarande tillsammans & har två barn med. 🙂

    Jag får återkomma en annan gång hur livet för mig blir. För just nu känns det mindre roligt för mig. Jag har haft nån där då & då brevid mig sen i våras. Nu vet jag ingenting.

    Tack för din kommentar! Jag har ringt, men jag fick inget svar.

  3. 2010/10/09 kl. 12:40

    oj! som en riktigt fin film det där ju 🙂
    ger hopp om framtiden!

  4. 2010/10/12 kl. 13:35

    Underbart, sånt som ger hopp ❤

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

