Hem > Okategoriserade > För mycket av det goda

För mycket av det goda

Det kändes skönt att komma ut från hysterin inne på underbara barn mässan. Precis när jag var på väg ut genom svängdörren fick jag ett infall och styrde istället kosan in på Hem och Villa mässan.

Den mässhallen var inte fylld av skrikiga barn utan istället småfeta män i övre medelåldern. Jag valde självklart att gå åt fel håll och hamnade i ett Mecka för hemmafixaren. Varmvattenberedare, takfönster, radonmätare och allt annat som kan vara bra att ha om man är husägare. Efter att botaniserat i fixardjungeln hittade jag till min glädje stigen som ledde till inredningsmontrarna.

Det fanns en tid då jag var intresserad av heminredning. Jag läste alla magazin och hade stenkoll på trenderna. Under den perioden arbetade jag i branschen och fann det underhållande att drömma om vackra möbler och stormönstrade väggar. Men så en dag ledsnade jag på allt som hade med inredning att göra. Kunder ville ha tips om tapeter och färgsättning. Alla ville ha något speciellt. Något som inte alla andra har. Den omöjliga strävan efter att vara unik fick mig att tröttna. Allt kände så ytligt. Plötsligt tappade människor bort sig själva och formades efter vad handeln hade att erbjuda. En snygg, dyr tapet som man skådat i Elle Interiör satt plötsligt på väggar i allas hem.

Mitt intresse för färg och inredning har vaknat till liv igen. Jag är sugen på att göra iordning vårt hem nu. Ställen som Gildas Rum får idéerna att sprudla. För mig symboliserar hemmet ens egna personlighet. Det ska vara mycket färg, kitchigt och personliga saker med betydelse. Mitt bästa tips för att skapa trivsel i hemmet är att ÄLSKA de sakerna du har. Om du inte gör det tar det energi istället för att ge.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/09 kl. 13:14

    det var helt klart det bästa inredningstipset jag nånsin läst! så rätt!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

