Hem > Gå ner i vikt > Bränn fett i oktober

Bränn fett i oktober

Jag tänkte köra hårt med trimmande och slimmandet ett tag nu. Det känns värdelöst att stampa upp och ner kring 85 kg. Nu har jag dessutom gått upp till 87.6 kg.

Jag tänker mig en liten peppkampanj där alla vi som vill tappa ett par kilon hejar på varandra och kommenterar sin daglig ” må bra insats” i detta inlägget. Kampanjen heter ”Bränn Fett i oktober” och varar hela oktober ut. Har du motionerat idag?

/ Apa på väg in till badet

Update: WOW, vilken härlig uppslutning. Hoppas fler hoppar på kampanjen. Det skulle vara toppen om ni som prenumererar gillar detta inlägget på bloglovin. Då kanske fler blir peppade. Pepp- pepp!

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. Alfva
    2010/10/12 kl. 18:42

    Nej, ingen motion idag. Uruselt från min sida! Härligt initiativ! Jag behöver rejäl peppning!!

  2. 2010/10/12 kl. 18:56

    Jaa, det har jag! Pepp, pepp på er andra! Och lite pepp på mig också, det kan jag behöva 🙂

  3. 2010/10/12 kl. 19:03

    Nja… jag har prövat min fot med att jogga mycket lätt här ute på gatan. Har överansträngt foten på topploppet och en annan joggingtur dagen efter loppet. Men idag… känns det bra, hoppas kunna pröva foten imorgon. Annars blir det i alla fall ett skivstångspass på friskis imorgon.

  4. 2010/10/12 kl. 19:30

    Promenader *2 idag…….. En massa peppkramar till dig o till alla andra.

  5. Elise
    2010/10/12 kl. 19:46

    Duktig du är (ni alla).. Jag gick ju upp 32kg med Molly.. hehe.. har lyckats gå ner 25kg på fem månader (ca 10kg på två månader).. Tips för att kroppen ska fatta att den ska förbränna (vilket jag körde stenhårt under 1 mån) är LCHF.. Sen har jag gått över till vanlig GI kost men fredag-sön är det ok att äta vad jag vill 🙂 Tappar massor i cm runt midjan.. Självklart tränar jag också 🙂 mycket promenader och lite styrka på gym.. Detta passar inte alla.. Men jag har flera vänner som har lyckats med detta plus jag sjäv 🙂

  6. 2010/10/12 kl. 20:18

    Jäpp!
    5 km med Nike+ imorse och ett spinningpass vid lunch!
    Samt cykeltur till och från gymet.

    Pepp!

    Skam de som ger sig =)

  7. 2010/10/12 kl. 20:20

    Härligt jobbat tjejer!

    Jag gick en rask promenad 50 minuter före dagishämtning och sprang 6 km nu i kväll, det tog exakt 40 minuter.

    Pepp!

  8. 2010/10/12 kl. 20:31

    Jag gick 1,5 timmes promenad idag och igår var det SatsBaby. Sakta men säkert ska kilona bort.

    Löpning har jag ännu inte vågat mig på. Risken att jag kissar på mig känns överhängande…

    kram

  9. 2010/10/12 kl. 20:45

    Jag är med på träningsoktober. Idag cyklade jag 40 min varav 20 i motvind. Heja mig!

  10. 2010/10/12 kl. 21:03

    Bra att vi kan peppa varandra. Jag ska ner till 60 kg innan feb -11. Jag har varit på gymmet idag i 60 min och kört ett konditionspass på cykel o trampmaskin…

  11. 2010/10/12 kl. 21:09

    Åh vad härligt med en pepptråd! Jag gillar verkligen ordet PEPP, det känns fint i munnen. Lite busigt och uppnosigt på något vis.

  12. 2010/10/12 kl. 21:26

    Jag hänger på er Peppning.. Jag har dragit igång en liten stegutmaning i min vänskapskrets där man sätter sitt individuella mål varje vecka. Mitt denna veckan är 100 000 steg villket innebär ett snitt på ca 15 000 för att klara sig över.

    Heja tjejer och det hade varit kul att få höra hur det går för alla andra också 🙂

  13. 2010/10/12 kl. 22:27

    Ooo.
    Ligger och pendlar runt samma vikt som dig.
    Har ju för tillfället ett träningsbreak pga näst intill utbränning i våras av träning/jobb/familj.
    Jagade all tid jag kunde till att få träna.
    Och inte fan hjälpte det.
    Gick inte ner ett skit.
    Just nu laddar jag batterierna inför nästa ta-tag-i-vikten-period.
    När den startar är ännu okänd.;)

  14. 2010/10/12 kl. 22:41

    Oj, det där lät inte alls roligt. Vet du vad, utan att tänka viktminskning så kan du väl haka på oktoberkampanjen? Daglig motion kan bestå av en skön promenad. Stor kram!

  15. 2010/10/12 kl. 23:09

    Oh Pepp pepp!

    Jag tränade idag, fast jag ville lägga mig och sova i 100 år så tränade jag.

    20 minuter med Jillian från Bigest Loser. Nivå 1 i hennes dvd 30 days shred!

  16. Sus
    2010/10/13 kl. 6:40

    Japp, sprang 30 min plus 2×1 min intervall.
    Du är inspirerande!

  17. 2010/10/13 kl. 11:44

    Idag promenerade jag raskt en halvtimma efter sjukhusbesöket. 😉

    Ska satsa på en långpromenix före dagishämtning och i kväll ska jag dansa flamenco. Olé!

  18. 2010/10/13 kl. 12:57

    Flamenco lät roligt….men finns tyvärr inget sånt här. Här blir det dagens andra promenad. Den ser vi fram emot. Peppkramar till er alla.

  19. 2010/10/14 kl. 20:20

    Hello fatburners!

    Idag har jag inte brännt något fett. Bara så ni vet… Pepp-pepp!

  20. 2012/12/08 kl. 15:07

    3. Pets as presents seem like a great idea,
    but the logistics of owning a pet came be
    very tricky. On Black Friday she found a much better set that was on
    sale that morning for only $80.

  21. 2013/12/14 kl. 11:47

    I really enjoyed reading through this article and pondering the points made. I have to say this makes a lot of sense and that this is useful information. It’s refreshing to read such quality content.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

