Hem > Okategoriserade > Knipövningar, tråkigt men bra

Knipövningar, tråkigt men bra

Löpning har jag ännu inte vågat mig på. Risken att jag kissar på mig känns överhängande…

Tack för världens skönaste kommentar Petra. 

Jag är värsta krattan på att göra knipövningar. Jag försöker att komma ihåg det och har märkt att min kropp svarar väldigt bra på motion. När jag tidigt i våras när tog de första stapplande stegen och började jogga läckte jag som ett såll. Det kändes som om jag var på väg att tappa min livmoder, men det struntade jag i. Jag fortsatte att springa. Med tiden blev det allt bättre och numera kan jag både nysa och hosta hårt utan att behöva ställa mig med benen i kors. Jag antar att någon stackars liten muskel knipövats av bara farten. Hur står det till med knipmusklerna där ute? Kniper ni något nuförtiden?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/12 kl. 20:49

    Örk, det är ju så tråkigt! Men med tanke på att jag klämde ut en ”liten” bebis på 5.2kg (utan att gå sönder!) för 3½ veckor sen så är det nog ganska bra att börja kniiiipa. Om jag nu kan hitta de där musklerna igen 😀
    Jag brukar passa på när jag har gått och lagt mig… 😉

  2. 2010/10/12 kl. 20:58

    Wow Sofia! Bra jobbat! Vet du vad. Vi ser till att krydda ”Bränn FETT i oktoberkampanjen” med lite knipövningar. PEPP!

  3. Lina
    2010/10/12 kl. 21:33

    Jag gör minst 100 knipövningar per dag… Det är måste för mig för när jag klämde ut Ludvig på 4,5 kilo passade han på att spräcka mig med armbågen rakt igenom perinum och sfinkter och fyra cm tarm. De sydde mig med 150 stygn och med mig hem följde en lapp om att om jag vill undvika blöjor är det bäst att göra knipövningar.. 🙂
    Så jag kämpar på och nu är jag tät både bak och fram ett år senare. 🙂

  4. 2010/10/12 kl. 21:48

    MY GOOD LINA!!!

    Jag rös i hela kroppen när jag läste det där. Heja dig. Du är ett föredömme när det kommer till knipövningar. *Ryser fortfarande*

    Sätt lilla Ludvig på tennis när han har åldern inne. Den där armbågen ska tjäna in sig. Han kanske blir en världsstjärna inom tennisvärlden.

  5. Lina
    2010/10/12 kl. 21:51

    Tackar!
    Det var kämpigt i början men dum som man är kan jag verkligen tänka mig att föda vaginalt igen. 🙂

    Haha, det hade jag inte ens tänkt på, tack för tipset!

    • 2010/10/12 kl. 22:11

      Wow. Imponerande. Själv hade jag nog varit livrädd och sett till att få hela kittet i hopsytt där nere på förlossnigen när de ändå höll på.

  6. 2010/10/13 kl. 21:54

    Att hoppa studsmatta visar om man knipit som man ska… numera kan jag hoppa utan att ”läcka”
    Jag brukar göra olika knip övningar när jag ligger i sängen bredvid barnen och försöker natta dom… Perfekt. 10 snabba, 10 långa, 10 snabba osv osv

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

