Hem > Mammaliv > – Okej. Då går jag själv. Hej då…

– Okej. Då går jag själv. Hej då…

… en fras jag aldrig trodde att jag aldrig skulle använda, men se det gör jag. Ganska ofta till och med. Den är än sålänge mycket användbar.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/10/12 kl. 20:42

    Jag trodde heller aldrig att jag skulle använda små oskyldiga hot på mitt barn men johorå. Funkar fint på även en ettåring. Varje gång.

    • 2010/10/12 kl. 21:03

      Hahahaha. Smart där, jag testade aldrig den när han var ett år. Nu undrar jag om treårstrotsen kanske skulle ha sett annorlunda ut om jag satt i gång drillandet lite tidigare.😉

  2. 2010/10/12 kl. 20:46

    Det sa jag senast idag till min 5-åring – funkar hur bra som helst!

    • 2010/10/12 kl. 21:02

      Gud vad bra, det känns som en smidig metod med andra ord. *Ser fram emot två år till av lyckade hot*

  3. Lotta
    2010/10/12 kl. 21:49

    Det funkar bara här hemma om jag och lillasyster går ut och stänger dörren. Då hör man ”MAMMMA, jag vill följa med!”
    Jobbigare är det när vi är ute och går eller nåt, och han fastnar nånstans i typ 100 år, och när jag säger, ”okej, men då går jag, hej då,” så sitter han förnöjt kvar och grejar med sitt.
    När jag sedan kommit ett par hundra meter (bor på ladet) inser jag att han inte tänker komma, och så får jag gå tillbaka och släpa med honom. Suck..

    • 2010/10/12 kl. 22:09

      Så sant, så sant. De är envisa de små rackarna. Men det är kul. Roligt att de testar sina gränser och utmanar oss föräldrar.😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

