Hem > Tankar och Åsikter > Självmord live på webben

Självmord live på webben

Usch och fy. Jag blir helt chockad när jag läser notisen i dagens DN. Personen som tog sitt liv öppnade en diskussionstråd på ett forum där han skrev att han planerade att hänga sig, detta live. Sagt och gjort. När polisen kom till platsen var det för sent att rädda honom.

Vad är det som triggar en människa att  begå självmord på detta sätt? Att hänga sig är en av de mest ovanliga sättet att ta sitt liv på. Jag blir illa berörd eftersom hans liv hade kunnats rädda. Folk visste ju om det. Jag är samtidigt väldigt kluven till det där med självmord. Vill man dö så tycker jag att man har rätt att göra det. Det finns väl ingen annan som har rätt at bestämma om man ska leva eller dö? Möjligtvis anhöriga av egoistiska skäl? Men det är hemskt och väldigt tragiskt att avsluta livet på det sättet. Dö ska vi alla göra, förr eller senare ändå.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

