Hem > Mammaliv > En helt vanlig natt

En helt vanlig natt

Klockan fyra på morgonen då skönhetssömnen är som skönast sätter sig en liten treåring upp i sin säng och vrålar:

– Var är min racerbil?????????
– Lägg dig ner och sov nu. Det är mitt i natten, viskar jag.
– Jag vill ha min racerbil!!!!!!!!!!
– Tyst, du väcker Lovisen, viskar jag.
– Jag VILL ha min racerbil.
– Shhhyssssss! säger fadern och kliver upp för ett toalettbesök.

Den lilla treåringen hoppar upp ur sin säng, springer ut i det kolsvarta vardagsrummet, lyckas på något vis lokalisera racerbilen. Springer tillbaka, lägger sig ner i sängen och somnar. Är detta ett normalt beteende? Det har upprepats ett par nätter i rad nu.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/10/13 kl. 7:43

    Jadå, helt normalt tror jag. Vår treåring ropar också efter saker mitt i natten. Skillnaden är att vår inte kliver ut sängen själv utan vrålar tills vi går och hämtar saken😛

  2. 2010/10/13 kl. 8:24

    Jakob förbereder sig redan på kvällen genom att sova med alla leksakerna i sängen, kommer han på nått nytt under natten får han ett ilskt: Nu är det natt, du får ta den imorgon, sov nu för det ska mamma göra, tillbaka.

  3. Alfva
    2010/10/13 kl. 8:46

    Min kollega berättade faktiskt senast igår om hennes son (iofs 4 år) som började sakna sin bandyklubba mitt i natten och gick och hämtade den…😀

  4. 2010/10/13 kl. 8:54

    hahaha, ja,jag skulle tro att det är normalt:P En väldigt kär ägodel kan nog väcka en känsla av panik om man tror den är borta…:)
    Men kan förstå att det kan vara lite frustrerande sådär mitt i natten;)

  5. 2013/12/12 kl. 16:03

    Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is magnificent blog. An excellent read. I will definitely be back.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

