Hem > Mammaliv > Leksaksattack

Leksaksattack

Innan jag fick barn hade jag många föreställningar om hur familjelivet skulle vara. Jag visste med bestämdhet att jag aldrig skulle låta mig ryckas med i konsumtionssamhällets karusell. Kläder med racerbiltryck skulle bannlysas och leksaker skulle vara väl genomtänkta. De skulle stå prydligt uppradade på hyllor i barnrummet och aldrig någonsin skulle det ligga leksaker utspridda i lägenheten.

Saker och ting blir inte alltid som man tror. Jag tackar gud för att det finns mössor med racerbilar på för annars skulle Toddo frysa om öronen. Den förbannade röda racerbilen är det enda som gör att han går med på att bära mössa. Jag har sedan en timma tillbaka plockat leksaker. De finns överallt och är som en jobbig krypande känsla i kroppen. De finns överallt, inne på toaletten, under min kudde, i en sko, på mitt skrivbord överallt utom där jag hade önskat att de skulle vara. Inne på barnens rum.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/10/13 kl. 12:28

    SV: vi jobbar på det i perioder, men just denna månad vet jag att vi fick till det på exakt rätt tidpunkt.. så det är bara att hoppas, men bara det är ju nått slags självplågeri..

  2. Anna
    2010/10/13 kl. 12:40

    Hade precis samma föreställningar som du. Och har samma racerbilskläder och leksakskaos som du nu.🙂

  3. 2010/10/15 kl. 21:26

    Det låter väldigt likt mitt gamla tänk kan jag säga! Men… ja det vet vi att det inte gick =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

