Hem > Okategoriserade > Hej mina darlings!

Hej mina darlings!

Jag är äntligen hemma efter en hel dag på vift. För det första vill jag berätta att jag är helt slut. Igår kväll var jag hemma strax efter midnatt. Hoppade i säng, väcktes av en gullig bebis klockan fyra. Kunde inte somna om, steg upp. Det har med andra ord varit en mycket lång dag för mig.

Dagen spenderades hemma hos Lady Dahmer. En kvinna med imponerande simultankapacitet. Hon kan vara social samtidigt som hon lagar mat, ammar, läser blogg, uppfostrar tvååring, plockar, byter blöja, bloggdesignar och fixar kaffe. Jag är avis. Efter besöket åkte jag raka vägen til dagis, kom en kvart försent men fröknarna var trevliga ändå. Jag är punktlig i vanliga fall men just idag lade Lovisen Kletblöja med stort K precis när vi skulle gå. Inte lätt att passa tider då. På dagis fick jag beskedet att åtta barn inklusive en fröken skickats hem idag pga löss. Toddo var inte drabbad, men det hoppar säkert över en loppa till hans kalufs vilken dag som helst. Det är med andra ord bara en tidsfråga innan lopparna dansar tango i mitt penntrollsburr. Usch, jag vill inte ha loppor. Det känns SÅ medeltid.

Jag lastade ner barnen i Vibe:en som förövrigt är världens sämsta vagn. Köp aldrig en sådan och säg inte till någon att den är dålig förrens jag har fått min såld. Vi hoppade på bussen hem till svärisarna och där blev vi bjudna på god middag. Denna dagen lider mot sitt slut. God natt kära vänner. Vi ses imorgon.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/14 kl. 22:20

    Sov gott! 🙂

  2. LADY DAHMER
    2010/10/15 kl. 7:21

    jag var ju en jävla psykopat igår. Jag vill skylla på trött i huvudet efter en veckas stress med besök och extra trotsigt barn, men va fan sånt kommer ju i vågor och det får jag lära mig att hantera bättre.

    vi får göra ett nytt försök snart.

  3. Angela
    2010/10/15 kl. 14:03

    vad är det med viben som du inte gillar? Är lite nyfiken eftersom vi också har en sådan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

