Hem > Okategoriserade > Café Cinema

Café Cinema

Har ni fikat här någongång? Det ligger i SoFo. Har ett genomgående filmtema. Smörgåsarna är namngivna efter skådespelare.

Förra veckan hade jag gissningslek. Kristin skämdes för att hon tyckte att hon borde känna till det eftersom hon är gammal filmnörd.

Café Cinema beläget på Södermannagatan 39 ägs av en regissör. Här träffas människor som älskar film eller som är sugna på en god grillad surdegsmacka med halloumi, grillad paprika och ruccola. En rolig detalj med fiket är filmbiblioteket där gästerna kan byta film med varandra. Om du går dit kan jag varmt rekomendera mackan ”Allan”.

Öppettider:
Mån-fre 08.00-18.00
Lör 10.00-17.00
Sön 11.00-17.00

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/10/18 kl. 12:05

    haha, ja..liiite skämdes jag faktiskt:P Men ska vara duktig och uppdatera mig på caféfronten såfort jag blir kvitt min hemska förkylning:P Det är bra att du guidar mig genom söders cafépärlor,tummen upp;)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

